trailbana vid hand !?

D

dalla_4_ever

ja med risk att skämma ut mig för all framtid ;)

men visst finns det en sådan gren? typ för unghästar och så?

och ja jag har faktiskt gjort två nya trådar på två dagar :crazy: men om man inget frågar så får man inget veta :D eller hur?

om ni har väldigt mkt tid idag så får någon vänlig själ gärna skriva upp de vanligaste/lättaste tävlingsgrenarna och vad dom innebär! :idea:
skulle bli mkt tacksam :)

Sv: trailbana vid hand !?

Hej,
Minns att det inom WRAS fanns en sådan gren för ett antal år sedan. Har inte sett den i någon propp på länge. Möjligt att den finns kvar men har tyvärr ingen regelbok tillgänglig i skrivande stund.

Inom Apha finns det väl en motsvarande gren YEARLING TRAIL IN HAND..?

Enklaste tipset att läsa om Westernridningens grenar är att gå in på WRAS hemsida (eller någon Westernklubbs). Där brukar man kunna hitta ganska lättfattlig info om vad varje gren innebär i stort. Sedan om det är någon som särskilt verkar intressera dig så är det bara att fråga om råd, tips och mera detaljer här.

mvh Eva

vi på fwr kommer att ha tävlingar i sommar som inkluderar trail at halter:) kommer nog att deltaga i den klassen själv:crazy:

alla är hjärtligt välkomna!

Har har du ett utdrag från paintinfo.se.
Där kan du också gå in och läsa om de övriga tävlingsgrenarna...
Om det nu e något sådant du letade efter??

Endast för 1-åriga hästar. Hästen visas i grimma och grimskaft
på en Trailbana. Här bedöms sträckan mellan hinder samt hur
villig hästen uppträder. Hinder som kan förekomma är
Gå över en bro
Gå igenom en grind
Backa mellan bommar
Trava över bomar
Sidepassa en bom

Min klubb har flera gånger haft med denna tävlingsgren - Trail at halter. Och det har då inte bara vart för 1-åringar utan för alla. Tyvärr är det ingen "godkänd" tävlingsgren, dvs att den finns inte med i regelboken, utan det är upp till domaren att sätta reglerna. Men det är bara att fråga vad som gäller när man går banan. Trailbanan brukar vara nått liknande den man rider, fast de görs bara i skritt och trav.

Vi har också haft Trail at halter på våra tävlingar, och det är en bra tävlingsgren för unghästar till exempel. Fast vi har iofs inga åldersgränser, utan alla hästar får vara med! :)

ja då var jag inte helt fel ute!! :)
trail at halter var nog precis det jag menade, tack för hjälpen allihopa!
undrar jag ngt mer så kommer jag tillbaka ;)

_Eva_ skrev:
Hej,
Minns att det inom WRAS fanns en sådan gren för ett antal år sedan. Har inte sett den i någon propp på länge. Möjligt att den finns kvar men har tyvärr ingen regelbok tillgänglig i skrivande stund.

Inom Apha finns det väl en motsvarande gren YEARLING TRAIL IN HAND..?

Enklaste tipset att läsa om Westernridningens grenar är att gå in på WRAS hemsida (eller någon Westernklubbs). Där brukar man kunna hitta ganska lättfattlig info om vad varje gren innebär i stort. Sedan om det är någon som särskilt verkar intressera dig så är det bara att fråga om råd, tips och mera detaljer här.

mvh Eva

vad är adressen WRAS hemsida ? :o

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka