Trafiksäkerhet..

cress

Trådstartare
Hur tränar man sin häst att bli trafik säker? Har en pålle som inte är trafiksäker.. Han går bra med bilar men skotrar, traktorer gräsklippare då drar han all världens väg.. Bara hålla i sig i manen :D

Det Lustiga är att vi har ett åkeri med lastbilar, han ser dessa åka varje dag.. Men det verkar inte hjälpa.. Har någon något tips på att träna honom bli säker, kan säga att han är en känslig häst med lite nerver på utsidan:p

Sv: Trafiksäkerhet..

Jag kan också säga att vid möte med bilar blir han spänd som en fiolsträng, så han är inte 100 där heller..

Sv: Trafiksäkerhet..

Rider också en häst som kan bli lite stirrig ibland och då brukar det bli lättare om jag hoppar av och hon ser att det inte är någon fara när jag går före. Kanske vore en idé? Mer säkert också :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag har en 12 årig häst som det är väldigt svårt att gå promenader på vägar med. Med svårt menar jag att han drar med mig när han blir...
Svar
11
· Visningar
1 821
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama