Träna otränat dräktigt sto?

Sv: Träna otränat dräktigt sto?

Stackars henne, då jag försökt longera :cry:
Jag vet en jättebra equiterapeut som jag varit hos tidigare.
Hon satte igång blodcirkulationen ordentligt på den hästen.
Vet du om det är ok att göra på ett dräktigt sto?
Tänker att gravida kvinnor inte ska bada bubbelpool tex.
 
Sv: Träna otränat dräktigt sto?

Har fått höra av hästmassörer att man inte ska massera ett dräktigt sto, så det hade jag nog undvikit ...
 
Sv: Träna otränat dräktigt sto?

vet inte om det är bra eller dåligt för dräktiga hästar, men man kan ju göra lite mjukgörande övningar själv och t ex massera lite extra med gummi borsten. även lätt massage ger effekt, inte lika mycket och drastisk som djupgående dock. men man kan nog få loss några mindre muskelknutor.

men jag vet som sagt inte hur ngn form av massage har för effekt på dräktiga ston.
 
Sv: Träna otränat dräktigt sto?

Ska höra med ET, om det är ok. Tack för era tankar. Ibland fastnar man i sina egna tankar och kommer inte riktigt fram till någonting. Så himla bra med Buke:) där man kan bolla lite och få nya synvinklar.
 

Liknande trådar

Träning Liten spin off på en tråd på senior. Jag var osäker om jag skulle lägga den här på vård eller träning, så beroende på vart diskussionen...
2
Svar
26
· Visningar
3 093
Senast: Efwa
·
Avel OBS detta gäller dock inte mitt sto utan en bekants men eftersom jag blev nyfiken så tänkte jag ställa några frågor , Hur skall man...
Svar
0
· Visningar
908
Senast: vinkelina
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: kopparberg
·
Avel Hur mycket och hur hårt kan man rida ett dräktigt sto, alltså såhär i början av dräktigheten? Då min donna är en liten latmask...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp