Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske det inte är, men nog tittar man på stängselfria lösningar för lantbruksdjur? Det kanske bara har varit på forskningsstadiet än, men jag vet att man pratar om att det skulle vara bra på vissa svårstängslade marker.Jag hade inte velat utsätt mitt djur för det och det är inte tillåtet i Sverige för lantbruksdjur.
Hur fungerar det, vibration, stöt eller spray?Det kanske det inte är, men nog tittar man på stängselfria lösningar för lantbruksdjur? Det kanske bara har varit på forskningsstadiet än, men jag vet att man pratar om att det skulle vara bra på vissa svårstängslade marker.
Nej, det var min spontana reaktion också, men har aldrig hört om det för sällskapsdjur innan.
Det fanns i princip ingen information alls om funktionen. Jag tror, efter mer sökande på nätet, att det är med stötar, men att halsbandet varnar med en ljudsignal på ett visst avstånd från tråden.Hur fungerar det, vibration, stöt eller spray?
Det lär inte vara lagligt. Sådana halsband är ju inte lagliga här vad jag föstår.Det fanns i princip ingen information alls om funktionen. Jag tror, efter mer sökande på nätet, att det är med stötar, men att halsbandet varnar med en ljudsignal på ett visst avstånd från tråden.
Är sådana antiskällhalsband lagliga då? tror att de sålde det på samma sida. Hittar inte tillbaka nu, men kan leta om det behövs. Trillade över den av en slump när jag googlade på hur man kan hägna in trädgård för katt (alltså med nät och inte med el) och det var en svensk sida iaf.Det lär inte vara lagligt. Sådana halsband är ju inte lagliga här vad jag föstår.
Jag har sett att det finns trådlösa stängsel för katt (och hund). Trillade över det av en slump och blev nyfiken på
1. Fungerar det alls?
2. Är det "snällt" mot djuret?
3. Fattar djuren grejen med det?
Nej https://www.gp.se/livsstil/konsument/elchock-i-halsband-säljs-öppet-1.447597Är sådana antiskällhalsband lagliga då? tror att de sålde det på samma sida. Hittar inte tillbaka nu, men kan leta om det behövs. Trillade över den av en slump när jag googlade på hur man kan hägna in trädgård för katt (alltså med nät och inte med el) och det var en svensk sida iaf.
Super! Då fick jag svar på det jag ville veta. Att det faktiskt inte är snällt mot djuren. Rätt sjukt att det säljs under svensk flagg på det sättet. Men alltid lär man sig något när man söker info om något annat.