Trådlöst nätverk och Adsl modem

G

Girlie_68

Se rubriken..
Har införskaffat grejor för trådlöst nätverk för att kunna använda internet på alla datorer.

När jag ska börja installera upptäcker jag till min fasa att modemet är ett USB modem... Kablarna stämmer inte.

Nu till min fråga: Finns det kablar som gör att det går att använda mitt befintliga modem, dvs kabel med Etehrnet kontakt i ena änden å dem som motsvarar USB i andra änden.

Eller måste jag byta modem??
Tacksam för svar:bow:
Hoppas ngn förstår mitt svammel...

Girlie
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

har inte sett ett något liknande, men det finns usbwlan prylar, så du borde kunna koppla upp det så.
fast i längden tror jag du skall byta till ett modem med ethernet koppling, eller en wlanrouter med inbyggt adslmodem. trist bara om åskan tar ut modemet, då måste hela routern bytas.
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

vad har du köpte för delar?
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

Det är Netgears prylar, en trådlös router 54 Mbps. Modemet är ett Top Com Webracer 850. Det senare ansluts till USB... Suck
Vad e d för skillnad på ett USB modem och ett nätverksmodem, föörutom då anslutningarna?:confused:

Tack för ett snabbt svar
Girlie
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

ett usbmodem vill ju att du har drivrutiner i datorn för att styra det, medans ett ethernetmodem har allting inbyggt och är operativsystemoberoende.
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

jadu. andra sladdar, långsammare, mer processorkrävande.
perosnlgien så tar jag gärna ett ethernet modem just därför att då kan man ansluta lite vad som helst till det..
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

Åhå...
Kanske läge att skaffa ett nätverksmodem då...
Förslag¨på bra å billiga sådana?

Är de nån vits att prova att få igång nätveket utan modemet så d e klart innan jag ev byter, eller ska d göras då jag har ett nytt modem?

Tack för snabba svar:bow:

//Girlie
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

du kan ju testa och se om alla datorer får en ipadress av routern.
 
Sv: Trådlöst nätverk och Adsl modem

Ok, ett uppdrag för kvällen då, har brandjour så e ändå bunden.. annars hade de vart partaj:angel: .

Den bärbara har använts i trådlöst nätverk på jobbet, e d läge att ta bort d inställningarna först?

Inga tips på bra nätverksmodem?
Netgears grejor; modell WGR 614 e d nåt att ha?

Girlie
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
2 050
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp