Trådlöst internet hos ComHem, finns inte det?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Jag har suttit o läst på deras hemsida men hittar inget om trådlös uppkoppling på nätet. Har dom inte den tjänsten?????

Sv: Trådlöst internet hos ComHem, finns inte det?

Trådlös uppkoppling fixar man ju själv, i sin egen bostad, med en trådlös router. Eller har jag missförstått frågan?

Det går säkert. :D Om inte, så finns ju externa trådlösa "nätverkskort" som du sätter i en USB-port.

Du kopplar routern till modemet från ComHem.
Och eftersom jag är extra "försiktig", så skulle jag kontakta ComHem och fråga vad det är för slags router jag behöver, så att det funkar med modemet.

Jag har D-links trådburna router, tror den heter 604, så deras trådlösa motsvarighet borde fungera alldeles utmärkt. :)

Har ComHems WebSTAR-modem och en trådlös router från Netgear (tror det är en WPN824) som funkar utmärkt ihop.

Men jag tycker också TS ska ta kontakt med Com Hem, för att få hjälp med hur hon ska göra eftersom hon inte verkar vara så haj på det.

gå till närmaste datorbutik och be att få en "d-link 624" OBS INTE SAMMA SAK SOM "d-link624+" då den bara har halva hastigheten!

då får du en router som du kopplar med en kabel till modemet, sen på baksidan av den har du uttag för 4st nätverkskablar till valfria datorer och en trådlös anslutning till resten av dina datorer!

/Ne0

*kl*

Vad är den konkreta skillnaden mellan 624 och 524? Finns det någon annan skillnad än att 624 är 108 Mbps och 524 54 Mbps?

båda har 4st uttag för kabel, det som skiljer dem mest år är självklart hastigheten , men oxå mjukvaran, ändrar du några inställningar i den så måste den startas om och internet försvinner i ca 30 sekunder, det behöver du inte med 624an

Ah, danke! Det lutar åt att det blir den då...

jag har en D-Link 624 är helnöjd med den iaf :)

Jag har ju deras trådburna motsvarighet, 604, och är i stort sett nöjd, trots att min nuvarande krånglar lite ibland. Å andra sidan vet jag att D-link fungerar med ComHem, plus att deras routrar är lättkonfigurerade, så det väger ju upp. Plus priset. :D

Jag har ju deras trådburna motsvarighet, 604, och är i stort sett nöjd, trots att min nuvarande krånglar lite ibland. Å andra sidan vet jag att D-link fungerar med ComHem, plus att deras routrar är lättkonfigurerade, så det väger ju upp. Plus priset. :D

D-Link har låga priser..... och man får vad man betalar för. Jag har tyvärr för mycket erfarenhet för att kunna rekommendera D-Link. Skulle hellre rekommendera Linksys, Zyxel eller något annat.

Tycker det är en bra idé att kolla med ComHem i fall vissa sorter och modeller absolut inte fungerar i hop med deras modem. Man kan också söka i IT-forum på webben för att leta efter svar på denna fråga.

D-Link har låga priser..... och man får vad man betalar för.
Å andra sidan, min internetanvändning sträcker sig till blogg, forum, hemsida, och ibland nedladdning - inga spel således - varför routern inte behöver vara 100% reliable precis hela tiden. Hittills, om routern krånglat, har det räckt med att dra ut och sätta i sladden. Small effort, small price. ;)

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 414
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: IngelaH
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp