Vad kan jag så nu i område 3(2) som kräver lite kärlek men som ändå ser väldigt trevligt ut på kort tid? Tänkte om jag skulle sparka igång lite täckodlingar så det ser lite imponerande ut inför försäljningen av huset? Lågvuxna bönsorter i landen? Massor med blomsterbönor/ärtor vid huset? Tips på blommor som man bara slänger ut frön av och som växer som galningar inom ett par veckor? Jag vill ha massor med vackra växtligheter men minimalt jobb och maxad wow-faktor!
Jag har massor med gamla tegelpannor jag tänker krossa som täckmaterial. Markstenar jag tänkt lägga nedanför altanen så det ser lite mer inbjudande ut, har redan massor av sten att använda, om ingen snott dem. Ett par gamla ensilagebalar som ska få blir täckodlig till landet.
Det kommer inte bli en massa nyinköpta växter däremot för jag har en ytterst tight budget då jag betalar för både huset och hyror till mig och hästarna på annan ort. Jag skulle kunna ta sly och fläta lite avskärmningar runt odlingarna.
Jag har kollat upp vad reglerna säger i kommunen om att elda i den egna trädgården och det är tillåtet, så jag ska bränna massor med ris från förra året. Skulle jag bott kvar hade jag skaffat kompostkvarn istället.