Jag kallar det för höns mat nuförtiden. Mvh 4h medlem.Jag har knappt hunnit rensat, jobbat så mycket. Så imorgon om de blir lite sol kommer ogräset explodera efter dagens regn.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kallar det för höns mat nuförtiden. Mvh 4h medlem.Jag har knappt hunnit rensat, jobbat så mycket. Så imorgon om de blir lite sol kommer ogräset explodera efter dagens regn.![]()
Vad menar du med rotskott, skott från basen på busken? Vinbär brukar inte skjuta rotskott (dvs skott direkt ifrån en rot en bit ifrån busken).Ny fraga, Forra varen planterade Jag en svart vinbars buskeDen vaxer som skjutton och har tva millioner blommor, sa liten den ar. Den har ocksa en hel massa rot skott ... ska Jag lata dem vara kvar?
Igår tog jag ut tomaterna för avhärdning.
Glömde dem ute så de får väl anses vara avhärdade nu![]()
Vasst grus runt roten kan hjälpa. Angående burar så se till att det verkligen är nät som rostar sönder. En del burar är för bra.Planterar nya2 fruktträd då sorken tog 2 i fjol. Nu har vi gjort burar till rotsystemet för att skydda dem. Hoppas det funkar.
Har nyss kommit hem. Kollade till regnmätaren då det vräkt ner idag. 19mm sen i morse. Allt kommer att bli grönt nu, mest ogräset.![]()
Vi har minus just nu. Så jag skyller på det.Såhär ser mitt land ut nu.
Visa bifogad fil 166134
Men jag drar liiiite till på att rensa det. Har inte planterat något än. Närmast kameran växer japanska lyktor och en hög växt som ger gula blommor. Så där brukar jag inte rensa. Men resten…
Kirskålen är ju lättare att rensa när den vuxit till sig. Kan skylla på det i alla fall.
Har iaf klippt till lavendlarna ikväll. Och potatisen ligger i jord.
Var in på Blomsterlandet och köpte en massa krukor med påskliljor för 10 kr styck. Slank med en del annat också. Som det kan gå![]()
Jag vet inte vad som hände, de liksom kom flygande ner i vagnen när jag gick förbi. JättekonstigtDe attackerade, eller?![]()