Tack! De är från Jem och Fix, men utgående ur deras sortiment (så fick lite panik att göra klart).@FrDrake: Snyggt! Var kommer murstenarna ifrån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! De är från Jem och Fix, men utgående ur deras sortiment (så fick lite panik att göra klart).@FrDrake: Snyggt! Var kommer murstenarna ifrån?
Jag hade gett dom ett avstånd på åtminstone 20 cm mellan varje planta. Men de som blir över kan du ju sätta i krukor och sälja eller skänka bort.Jag behöver nog gallra lite bland mina rosenskäror och atlasblommor. Hur mycket kan jag behålla tror ni? Funkar det att behålla hälften eller måste det gallras ännu mer? Det här är totalt otoppade rosenskäror som fullständigt tagit över en murarbalja på 90 liter
verkar vara ungefär samma avstånd på atlasblomman (20-30 cm).Och här en massa atlasblommor i en urna, hur mycket måste de gallras?
Jag hade gett dom ett avstånd på åtminstone 20 cm mellan varje planta. Men de som blir över kan du ju sätta i krukor och sälja eller skänka bort.
Jikes, det är mycket som ska bort alltså Jag drog upp en drös rosenskäror och satt i krukor och la ut för försäljning, men jag får gallra en massa till dåverkar vara ungefär samma avstånd på atlasblomman (20-30 cm).
Inte ett enda bi har jag sätt i år.
Det glädjer mig, flertalet här ikring upplever att det är fåHär är det massor!
Vi har bevisligen haft besök av mumlor och bin mycket kart på det mesta...Här är det massor!
Här där jag bor i Uppland har jag sett exakt NOLL bin och bara två humlor :-( Det brukar vara extremt mkt humlor i de gamla lönnarna när de blommar, surret är helt fantastiskt! Och jag har normalt sett en jättepopulation av både bin och humlor i alla vårblommande växter och träd. Men i år nada . Och typiskt nog är det rekordblomning på alla äppel-, päron-, körsbär- och plommonträd. Dock så läste jag nyligen att mygg, både honor och hannar, är duktiga pollinerare så jag sätter min förhoppning till dem då för mygg finns det ju gott omInte ett enda bi har jag sätt i år.
Oj, jag har sjukt många vackra vildbin i år, en del som jag hjälper ur svåra situationer. Kanske humlorna är mer ”som vanligt”. Hoppas det bara är en tillfällig svacka hos dig.Här där jag bor i Uppland har jag sett exakt NOLL bin och bara två humlor :-( Det brukar vara extremt mkt humlor i de gamla lönnarna när de blommar, surret är helt fantastiskt! Och jag har normalt sett en jättepopulation av både bin och humlor i alla vårblommande växter och träd. Men i år nada . Och typiskt nog är det rekordblomning på alla äppel-, päron-, körsbär- och plommonträd. Jag läste nyligen att mygg, både honor och hannar, är duktiga pollinerare så jag sätter min förhoppning till dem då för mygg finns det ju gott om
Det glädjer mig, flertalet här ikring upplever att det är få
Joo dom där myggen finns ju.. bor på gränsen mellan uppland å Gästrikland ja.Här där jag bor i Uppland har jag sett exakt NOLL bin och bara två humlor :-( Det brukar vara extremt mkt humlor i de gamla lönnarna när de blommar, surret är helt fantastiskt! Och jag har normalt sett en jättepopulation av både bin och humlor i alla vårblommande växter och träd. Men i år nada . Och typiskt nog är det rekordblomning på alla äppel-, päron-, körsbär- och plommonträd. Dock så läste jag nyligen att mygg, både honor och hannar, är duktiga pollinerare så jag sätter min förhoppning till dem då för mygg finns det ju gott om
Hoppas verkligen det är en tillfällig svacka även här.Oj, jag har sjukt många vackra vildbin i år, en del som jag hjälper ur svåra situationer. Kanske humlorna är mer ”som vanligt”. Hoppas det bara är en tillfällig svacka hos dig.