Jag har aldrig gjort det själv men vill minnas att det bara var att ta toppenskotten på kärleksörten, ta bort nedre bladen och sticka i jord. D.v.s. som man brukar göra med sticklingar.Vet du hur? Lät effektivare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig gjort det själv men vill minnas att det bara var att ta toppenskotten på kärleksörten, ta bort nedre bladen och sticka i jord. D.v.s. som man brukar göra med sticklingar.Vet du hur? Lät effektivare.
Du har redan fått bra tips, men jag lägger till lammöron och höstaster.Tips på perenner som gillar torka?
Vi har en hörna på vårt hus, mest västerläge tror jag, där solen ligger på rejält eftermiddag och kväll sommartid. Vi har inte lyckats hitta växter som trivs jättebra där, men i år tänkte vi börja om och gödsla och lägga ny jord och så även nya växter. Men vad?
Några perenner, men även dom som bara är ettårs är ok.
De flesta av mina har jag fått rötter efter att jag plockat dom och satt dom i bukett när de andra blommorna är redo för komposten har kärleksörten fått rötter. Tror tom att det kan räcka att ta ett blad och sätta i jord. De är väldigt lätt förökade.Vet du hur? Lät effektivare.
Tips på perenner som gillar torka?
Vi har en hörna på vårt hus, mest västerläge tror jag, där solen ligger på rejält eftermiddag och kväll sommartid. Vi har inte lyckats hitta växter som trivs jättebra där, men i år tänkte vi börja om och gödsla och lägga ny jord och så även nya växter. Men vad?
Några perenner, men även dom som bara är ettårs är ok.
Alltid båda såklart .Ett sånt läge har vi med. Har inte bestämt om jag ska plantera rosor eller perenner, eller båda. Följer de svaren du får för tips!
Alltid båda såklart .
De har penséer på rea hos ICA såg jag. De såg lite ynkliga ut med bara en blomma per kruka. Brukar de sprida sig lite och ge fler blommor?
De har penséer på rea hos ICA såg jag. De såg lite ynkliga ut med bara en blomma per kruka. Brukar de sprida sig lite och ge fler blommor?