Igår var jag och handlade igen, ja det var dumt
En vän och jag åkte till en handelsträdgård i första hand för att köpa sommarblommor. Det kom hem ett antal blommor så nu ska jag försöka skapa något av det och så får jag komplettera hos den lokala handlaren.
Det kom även med en till svartvinbärsbuske, ytterligare en Petter trots att jag gärna testat två olika sorter. Jag insåg att ska jag leta vidare så kanske det inte blir en buske i år och då tappar jag en säsong. Om två år vill jag definitivt ha vinbär då jag troligen kommer ha slut på svartvinbärsgelén då så busken måste nästan i marken i år.
Jag föll även för ett par stormhattar, varför är de blå plantorna så mycket mindre än de vita, som ska bo i den rabatt jag började planera för ett par veckor sedan. Nu funderar jag på något högt i mitten till den. Igår for tankarna till stockros men de plantor de hade där var dubbla och jag vill nog ha enkel. De var även fleråriga och i blandade färger så jag vågade inte. Jag vill INTE ha rosa utan rött gult eller vitt, helst rött och vitt.
Tittade idag på frön hos impecta och där kunde man köpa frön till enkla röda men inga andra färger och blandade färger för de dubbla. Vet inte alls hur jag ska göra. De kanske inte ens passar som fristående utan verkligen vill bo mot en vägg?
Ja och så villhövde jag en ampel. Petunian är cerise inte lila, ljuset på trappan var uselt så hårt redigerad bild (huset är kritvitt som exempel inte smutsgult).
Visa bifogad fil 119868