Trädgårdar i Västmanland med omnejd?

Ackela

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns någon såndär större trädgård som man kan åka och titta i någonstans i Västmanland eller Örebro/Eskilstuna-hållet? Alltså sån som är offentlig och kanske med något café i och så. Fattar ni vad jag menar? ;)

Tänkte ge det som en present till mor min men kan inte hitta något i närheten och hon är inte så pigg på att åka jättelångt :p

Sv: Trädgårdar i Västmanland med omnejd?

Enköpin, är det omnäjd. I varje fall ska det vara en stad som är berömd för sina olika parker. Jag har aldrig varit där men skulle gärna göra ett besök :)

Jajamän! Är Enköpingsbo och vi har många parker!

Som invånare här lägger man ju inte märke till dem eller tycker de är särskilt märkvärdiga på nåt vis. Men många kommer hit med turistbussar om sommaren och några i min bekantskapskrets vill verkligen åka hit och uppleva parkerna. Så det kan jag rekommendera! :)

"Upptäckte" faktiskt senast i måndags en park jag aldrig varit i här i stan; Westerlundska gården. Riktigt mysigt! Ligger mitt i stan, där serverar de även fika och ibland har de någon som berättar om just Dr Westerlund, såklart.

Utöver det så arrangeras det 'Blå Tåget'. Ett tåg man kan åka runt med där även en guide berättar om de olika parkerna :)

haha, har en känsla av att min mamma skulle lyckas bli åksjuk på det tåget ;)
Tack för alla tips hörrni! Jag ska kika lite hur långt det är till Enköping :)

Oj, tror du? Det går ju inte alls snabbt med tanke att man ska hinna med att se alla växter. :) Det är ju alltså ett tåg som går på däck, finns inga spår som den går på alltså. Eller hur man nu ska förklara :p Googla på Blå Tåget Enköping så får du fram info!

Sen finns det ju parkvandringar till fots också :)

Jo alltså, jag är nästan helt säker på att hon ändå skulle lyckas bli åksjuk, haha :D Men parkvandring låter mysigt ju :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka