Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tidig vår alt augusti vad jag kunnat läsa mig till.Ska man beskära lavendel nu?
Tyvärr så överlever ohyra för mig, oavsett om det är -25 i en vecka eller plusgrader.Nu borde min såjord vara flugfri, 2 nätter med ca -5, så nu har jag väl inte så mycket mer att skylla på.
Troligen ja...Jag undrar om jag inte underskattat hur mycket jord faktiskt väger
Visa bifogad fil 46533
Känns som om att den kommer ge med sig på mitten
Ska man beskära lavendel nu?
Beskära lavendel? Det har jag aldrig gjort, varför gör man det? Och hur?Tidig vår alt augusti vad jag kunnat läsa mig till.
Har slagit ner en påle det är massa sten i vägen baraTroligen ja...
Slå ner en påle i marken tätt intill på varje sida, på mitten av låddan, och bind ihop övre ändarna av dem med något kraftigt, typ rep eller rejäl ståltråd. Det kommer hålla ihop lådan.
Beskära lavendel? Det har jag aldrig gjort, varför gör man det? Och hur?
Vår lavendel är nog snart 20 år, den kanske behöver lite kärlek?
Jag är verkligen ingen expert utan har bara googlat. Görs för att få den mer buskig (vår såg bara ut som en spridd vissnad hög), genom att klippa ner den.Troligen ja...
Slå ner en påle i marken tätt intill på varje sida, på mitten av låddan, och bind ihop övre ändarna av dem med något kraftigt, typ rep eller rejäl ståltråd. Det kommer hålla ihop lådan.
Beskära lavendel? Det har jag aldrig gjort, varför gör man det? Och hur?
Vår lavendel är nog snart 20 år, den kanske behöver lite kärlek?
Är det den i Stjärnsund du vill gå? Den verkar hur bra som helst!Visa bifogad fil 46491
Blev 3 blåbärstry, 1 jordgubbsrabarb, 2 vinbär vit och rosa, 2 hassel och korallsvampmysel och var inom det jag fick spendera, ja vill säga tills jag gick in på delimässan och smakade på havtorn i olika former så blev 3 att havtorn.
Hoppas jag kommer in på utbildning om skogsträdgård till hösten för är ju förberedd med växter både från årets mässa och förra.
Vår gjorde detJag undrar om jag inte underskattat hur mycket jord faktiskt väger
Visa bifogad fil 46533
Känns som om att den kommer ge med sig på mitten
Ja, är den. Ja jag hoppas på den är bra.Är det den i Stjärnsund du vill gå? Den verkar hur bra som helst!
På min utbildning hade vi föreläsning/workshop med en av ledarna och för mig var det mycket inspirerande. Välgrundat och enkelt men det kändes tydligt att det fanns mycket mer kunskap bakom.Ja, är den. Ja jag hoppas på den är bra.
Vår gjorde det