Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de måste stöttas alltid .Jo, jag har haft några som dock inte överlevt. Sen tycker jag att dom är onödigt känsliga för vind.. men dom är vackra!
Riddarsporrar verkar bli fantastiska norröver med. De älskar den korta säsongen med fullt ljus hela dygnet.
Gräv upp dem nu. Nu när du vet var de står. Det kan ju vara jättefina lökar, bars de får en chans att komma till sin rätt på ett bättre ställeGrävt ner lite lökar. Några överblommade krukväxter och några liljor från Jem och fix. Hoppas det tar sig!
Det har dykt upp lite av varje i gräsmattan nu, några små hyacinter, tulpanblad och påskliljor. Det verkar mest vara blad. Får plantera nytt till hösten.
Gräv upp dem nu. Nu när du vet var de står. Det kan ju vara jättefina lökar, bars de får en chans att komma till sin rätt på ett bättre ställe
Här
Visa bifogad fil 68172
Gräva bort och anlägga nytt eller vänta och se hur de taggiga varelserna ser ut?
Vänta och föryngringsbeskär nästa vinterHär
Visa bifogad fil 68172
Gräva bort och anlägga nytt eller vänta och se hur de taggiga varelserna ser ut?
Bara man hittar dom igen... :PJag brukar vänta med att gräva upp och flytta lökväxter tills efter blommningen när de vissnat ned. Då har all näring gått ned i löken.
Man kan ju sätta ut lite markeringspinnarBara man hittar dom igen... :P
Lök blir inte för gammal. Då delar den sig till nya. De kan bli urgamla.De är inte bara för gamla då? De står på ställen som borde vara bra.
Lök blir inte för gammal. Då delar den sig till nya. De kan bli urgamla.
Står bra är en definitionsfråga. Står de där annat växer (t.ex. gräsmatta) så få de inte all näring de behöver. Marken där de står kan vara mager dessutom.
Hade det varit hos mig hade jag grävt upp och planterat på ett ställe där de fått lucker jord och näring. Och sedan väntat och sett vad det är.
Jag hittade ynkliga krokusblad i gräsmattan. Någon enstaka skickade upp en blomma. Jag valde att låta dem stå kvar men näringsvattnade och såg till att det inte blev för torrt. Några år senare har jag mängder av fina vita krokusar där.
Vad kul, då finns det säkert massor av spännande växter som gömmer sig lite här och där.De är mitt i gräsmattan, eller mossmattan. Ska prova ge lite näring och se om det händer nåt!
De står bra där de står, alltså fint placerade.
Trädgården har vunnit pris för massor med år sen så den här verkligen potential att bli fin igen.
Hittade massor med blommande hyacinter på framsidan och el hel drös påskliljor på baksidan. De kommer blomma snart och då blir det nog fint.
Är det inte bara att skruva loss strilen och skruva dit en gardenakoppling?Jag ska försöka få till en vattenslang till trädgården i år. Blir för mycket spring med vattenkannan annars. Har nån av er nån bra lösning för att koppla en vattenslang till kranen i köket? Och nåt tips på en bra slang som är smidig om man har en mycket liten trädgård? Är såna slangar som expanderar när man kopplar på vattnet bra?