Jag håller med, det finns inte en chans att jag ska kunna göra det någon längre stund.
Edit: Eller ta mig upp
@Unafraid: Hörru duru, skrattar du åt en gammal stel tant?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med, det finns inte en chans att jag ska kunna göra det någon längre stund.
Edit: Eller ta mig upp
Det var pga att jag kände igen känslan..
Nämen oj, det vore ju jättesnällt PMarVar bor du? Jag kan fixa ett gäng revor i sommar
vad har man en sån till?Är det någon som använder någon trädgårds app, typ gardenize? Nyfiken på om det är något värt att ha ^^
vad har man en sån till?
ok. det låter inte som något jag skulle ha nån nytta eller glädje av.Sånn som jag förstått det så kan man ha bilder, kalender, göra en egen växtdatabas, spara sina växtplatser och vad man planterat där,när man ska göra vad, appen har en inspirations och kunskapsbank, man kan följa vänners och publika trädgårdar mm. Det låter ganska kul, men tror man får betala för en del av funktionerna.
Jag sådde purjolök för 7-8 dagar sen och det kommer upp mer för varje dag.Jag sådde purjolök för drygt en vecka sedan och idag tittar det upp en. Den gula löken grodde för flera dagar sedan. Är det dags att så nytt (typ resten av påsen) eller exploderar det då? Frön för gul lök är från i år medan purjon är från förra året.
Då väntar jag ett par dagar till så jag slipper stå "mamma du skulle ju inte odla purjo men här får du 328 plantor"Jag sådde purjolök för 7-8 dagar sen och det kommer upp mer för varje dag.
Jag älskar min långa bevattningsdusch. Sedan har jag en rejält tjock knädyna (ca dubbelt så tjock som ett sittunderlägg) när jag måste stå på knä. Jag letar också byxor med knäinlägg men har hittills inte hittat några som är sköna. Det är mest när jag snickrar och skruvar tak som jag skulle behöva knäinlägg men jag har faktiskt ett par man spänner på utanpå byxorna. Rör man sig inte så mycket är de ok men för trädgårdsbestyr funkar de inte.
@Chili Jag har byxor med inlägg för knäskydd och jag tycker det är suveränt Ligger på knä väldigt ofta i landet och knäskydden är ju alltid på plats när de är istoppade i byxorna
Det är mina gamla jobbarbyxor som är lagade och nu får göra tjänst som trädgårdsbyxor
Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning.Jag är alldeles för ivrig för att kunna ha en pall. Skulle springa ifrån den hela tiden. Tror att byxor med knäskydd skulle vara bäst, jag har problem att få med min "dyna" som jag ska stå på med knäna.
Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning.
Jag känner igen det! Man går förbi en rabatt i "fina kläder", får syn på ett ogräs och ska bara dra upp det. Det slutar med att man står på knä i sina fina kläder med jord fulla ansiktet.Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning.
Prova och gräv upp dom, du märker ju om de är skadade.
Kan kan jag väl, jag kan sitta i "asian squat" eller "serbian squat" utan problem. Men efter ett tag gör det ont i knäna och framförallt så somnar fötterna ganska snart och gör ont. Jag brukar också få ont i hålfoten efter för mycket sittandes på huk, den blir ju så utsträckt.Kan du inte sitta på huk?
Exakt så! Eller skulle hämta in en grönsak till middag, såg skördeklara andra grönsaker och lägger allting i tröjan man råkade ha på sig. Vare sig den är vit och ren eller inte.Jag känner igen det! Man går förbi en rabatt i "fina kläder", får syn på ett ogräs och ska bara dra upp det. Det slutar med att man står på knä i sina fina kläder med jord fulla ansiktet.
Kanske till shorts eller klänning men inte på byxor tror jag, känns knöligt.När jag spelade volleyboll så hade vi knäskydd man bara drog på sig. Hade kanske funkat även i trädgården?
Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning.
Den måste jag titta på i verkligheten.Den här gillar jag. Går att vända på, så en sitter högt eller lågt. Och går att ta stöd mot när en ska upp..
https://www.granngarden.se/tradgard...MI8fvgpa7s7gIVS9OyCh2qdQCxEAQYASABEgIzcvD_BwE