Det är plast. Tack för svar till dig och @athena_arabiansÄr det växthus med glas behöver du sätta upp gardiner för att undvika att växterna bränns. Om det är ett växthus med isolerplast kan de stå i fullt ljus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är plast. Tack för svar till dig och @athena_arabiansÄr det växthus med glas behöver du sätta upp gardiner för att undvika att växterna bränns. Om det är ett växthus med isolerplast kan de stå i fullt ljus.
Mina chilisar vägrar gro! Har testat att så två gånger nu - inget händer. Jag vet att det kan ta tid, men sådde liksom i december VAD gör jag för fel? Sätter dem i pluggbox, en halv cm ner i jorden. Och sedan händer inget.
Ahhhhhhh! Den har stått ganska kallt. Hur löser du det?Värme. Chili sägs ska ha minst 20 grader men enligt min erfarenhet ska det snarare vara kring 25 grader.
Ahhhhhhh! Den har stått ganska kallt. Hur löser du det?
Du låter som en chiliexpert så nu frågar jag dig vill de ha extra ljus från början eller räcker det med att de får ljus när de kommit upp ur jorden?Värmelåda men mina sådder kommer att explodera lite i år så det blir en hög IKEA Hyllis med överdrag och ett litet oljefyllt element på nedersta hyllan. Kan ta bild när jag arrangerat det hela.
Edit: Personligen tycker jag värmematta är kasst men det är mest för att mitt hus är så sabla kallt. Har man ett normalt hus funkar de säkert.
Du låter som en chiliexpert så nu frågar jag dig vill de ha extra ljus från början eller räcker det med att de får ljus när de kommit upp ur jorden?
Dör dom så hojta,mina är helt vilda och det finns inte en chans att ta reda på alla dom bären dom producerar,det är kilovis.Perfekt. Har ingen lust att köpa nya röda då de jag har är supergoda att småäta och trevliga i sitt växtsätt
Värmelåda men mina sådder kommer att explodera lite i år så det blir en hög IKEA Hyllis med överdrag och ett litet oljefyllt element på nedersta hyllan. Kan ta bild när jag arrangerat det hela.
Edit: Personligen tycker jag värmematta är kasst men det är mest för att mitt hus är så sabla kallt. Har man ett normalt hus funkar de säkert.
Edit 2: Sedan dopar jag mina chilifrön innan jag sår dem, de får ligga över natten i kaliumnitratlösning. Sedan har jag frögödning i vattnet till sådderna.
Så långt ner i källaren du kan få dom,så inte alla 300 711 tar sig o du är dum nog att spara dom o inte tro att du har tomater för resten av livetHur ska tomatplantor stå för att må bäst? I stekande sol? I lite skugga? Tänker i växthus nu.
Jag har kallt hus men är hittills jättenöjd med värmematta? Första sådden stod i varmt rum, ca 24 grader, andra sådden i kallt rum men med värmematta och grodde betydligt fortare.
Vad är det för frögödning? Vad sår du i för jord?
Vad i hela friden skulle vara idiotiskt med det?Kan någon snälla f mig att förstå, alltså inte bara rent intellektuellt, att det är helt idiotiskt att som singelhushåll odla jättelök. Jag vet ju att det är puckat men känner mig ändå som en förväntansfull unge som typ står och hoppar av spänning. Nej jag har inte köpt frön....... än
Och en delad lök håller länge i kylskåpet också!Vad i hela friden skulle vara idiotiskt med det?
Lök är enkel att förvara. Har man delat löken hackar man resten och slänger i frysen.
Hur ska tomatplantor stå för att må bäst? I stekande sol? I lite skugga? Tänker i växthus nu.
Perfekt. Har ingen lust att köpa nya röda då de jag har är supergoda att småäta och trevliga i sitt växtsätt