Åh, jag älskar de där pyttesmå! I somras hade jag en jätteplanta på trädgårdsbordet, där kunde jag sitta med ett glas vin, laptopen och småäta dem som bär i solen.Jag tycker de är för små för att va nåt. Tacka vet jag Piccolino
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, jag älskar de där pyttesmå! I somras hade jag en jätteplanta på trädgårdsbordet, där kunde jag sitta med ett glas vin, laptopen och småäta dem som bär i solen.Jag tycker de är för små för att va nåt. Tacka vet jag Piccolino
De är iofs himla käcka i grytor eller på pizzaÅh, jag älskar de där pyttesmå! I somras hade jag en jätteplanta på trädgårdsbordet, där kunde jag sitta med ett glas vin, laptopen och småäta dem som bär i solen.
Vänta ett bra tag till med melon! De växer fort.Det är väl inte för sent att så paprika och melon än va?
Blir stressad av att se att vissa sådde redan i slutet av januari .
Yes skicka pm så fixar jagOooh, har du hundratusenfrön?!
Det är väl inte för sent att så paprika och melon än va?
Ja saker som tar lång tid eller t.ex. behöver stå ute i kylan för att komma igång får man så nu. Som chili och paprika. Melon sås ca 4 v innan de ska planteras ut, de växer alldeles för snabbt!Det är väl inte för sent att så paprika och melon än va?
Vänta ett bra tag till med melon! De växer fort.
Ja saker som tar lång tid eller t.ex. behöver stå ute i kylan för att komma igång får man så nu. Som chili och paprika. Melon sås ca 4 v innan de ska planteras ut, de växer alldeles för snabbt!
Jag har sått chili, aubergine, paprika och purjolök inne. Ute står också lite sådder men de står där så snällt tills det blir varmt och de kan börja växa.
Jag har inte lyckats så bra med själva melonerna, dock är plantan väldigt snabb. Jag tror jag har för kallt i växthuset på nätterna här uppe i norr. Så jag kan inte ge speciellt bra tips egentligen.Tycker våra växt så långsamt. I somras fick jag en knappt 10 cm stor vattenmelon nere i växthuset. Visserligen växte allt dåligt förra året tycker jag, men tänkte det var för att jag satte melonfrön för sent.
Jag tänkte ha en eller ett par tomater i kruka på altanen. De kan få söderläge och relativt vindstilla men inget växthus. Vilken sort ska jag satsa på? Tänker inte dra upp dom själv från frö utan köpa färdiga.
Jag fick någon typ av kruktomat förra året. Fröna var från Nelssons. Har tyvärr inte namnet men bör vara rätt lätt att få fram om man går igenom sortimentet. Har aldrig fått så mycket tomater tidigare och goda var detJag tänkte ha en eller ett par tomater i kruka på altanen. De kan få söderläge och relativt vindstilla men inget växthus. Vilken sort ska jag satsa på? Tänker inte dra upp dom själv från frö utan köpa färdiga.
Vattenmelon är den svåraste att odla här för den vill ha det jättevarmt. Jag misslyckades också med melonerna förra året, jag tror det var för kallt. De fick flera frukter men han knappt bli klara och smakade inte gott . I år skippar jag vattenmelonen helt och ska testa en ny melonsort som är en äldre svensk variant från runåbergs. Meloner vill gärna ha både varmt, mycket näring och mycket fukt (men inte på rothalsen).Tycker våra växt så långsamt. I somras fick jag en knappt 10 cm stor vattenmelon nere i växthuset. Visserligen växte allt dåligt förra året tycker jag, men tänkte det var för att jag satte melonfrön för sent.
Kanske blev för kallt då...Vattenmelon är den svåraste att odla här för den vill ha det jättevarmt. Jag misslyckades också med melonerna förra året, jag tror det var för kallt. De fick flera frukter men han knappt bli klara och smakade inte gott . I år skippar jag vattenmelonen helt och ska testa en ny melonsort som är en äldre svensk variant från runåbergs. Meloner vill gärna ha både varmt, mycket näring och mycket fukt (men inte på rothalsen).
Vilma är en bra sort.Jag tänkte ha en eller ett par tomater i kruka på altanen. De kan få söderläge och relativt vindstilla men inget växthus. Vilken sort ska jag satsa på? Tänker inte dra upp dom själv från frö utan köpa färdiga.
Jag tänkte ha en eller ett par tomater i kruka på altanen. De kan få söderläge och relativt vindstilla men inget växthus. Vilken sort ska jag satsa på? Tänker inte dra upp dom själv från frö utan köpa färdiga.