100%!Tips! Köp nya fröer och så, då kommer de gamla gro dagen efter...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
100%!Tips! Köp nya fröer och så, då kommer de gamla gro dagen efter...
Ja det är väldigt intressant vad de misslyckats med tycker jag när ett parti eller ett märke är uppenbart dålig.Jag har en stor säck "dålig jord"på altanen.
Blomjord som fått mina krukväxter att stanna i växten och sticklingar att tyna bort. Inget växer i den jorden.
Tog ett tag att fatta. Jag har gröna fingrar i vanliga fall men senaste året har allt bara varit ledset eller dött. Trodde jag tappat det. Men så kom jag på att de jag inte planterat om mådde mycket bättre.
Vallmo och blåklint klarar sig utmärkt på direktsådd, tycker att det skulle vara slöseri med tid och plats att förodla.Sådde de pyttiga fröerna till hyacintviva igår tillsammans med vår 2,5 åring. Det gick bra. Vi sådde också lite solhatt och spenat och ställde ut med snö på. Någon dag när allting töat ska jag packa in dem i plastbackar, som nu är översnöade och fulla med tomma krukor, och ställa i skuggan.
Tycker ni det är värt att förodla sommarblommor som vallmo, blåklint och jungfrun i det gröna? De gror ju ganska snabbt men om de är lätta att plantera ut kanske det är värt att förodla också?
Eller så är det som min Lavendel som skulle ta typ 1-6 månader som grodde på 3 dagarJag ska nog ta det lugnt med odlingen i år. Har massor som måste göras iordning både inne och ute.
Meeen jag har ju mitt lilla växthus i plast som måste fyllas. Så lite odlingar blir det.
Visa bifogad fil 64218
Läste att lakritsrot kan ta upp till tre månader att gro. Men heja.. det vill jag ju inte vänta på! Kanske kommer köpa färdig planta ändå..
Jag har katt och förodlar inomhus. Förra året tuggade ena katten i sig några av mina chiliplantor men för det mesta får sådderna vara i fred. Man får se till att både katter och växter får plats på fönsterkarmen.
Läser lite nomenklatur igen, det är så vansinnigt intressant! Tex krusbär, Ribes uva-crispa. Ribes är släktet, uva = druva och crispus = krusig. Jättelogiskt ju!
Ja, eller om man är lite NPFig och fastnar för detVäxtnamn är mycket lättare om man kan lite latin vilket jag gör... missriktad ungdom osv
Finns det inga alternativ i Led?Sovrar lysrör, armaturer och hyllor inför morgondagens inköp. Blir FULLSTÄNDIGT snurrig. Behöver armaturer på max 60-70 cm långa men så fort man kommer upp i lite watt är alla lysrör 120 cm eller mer. Argh.
Finns det inga alternativ i Led?
Men så besvärligt! Har du tittat på armaturer för terrarier och akvarier? De brukar i och för sig gå up i pris, men kan vara värt en titt.Fortfarande svårt att komma upp ordentligt i watt utan att de blir för långa för hyllorna.
Men så besvärligt! Har du tittat på armaturer för terrarier och akvarier? De brukar i och för sig gå up i pris, men kan vara värt en titt.
Jag upplever i och för sig att det inte är så jätteviktigt med wattantal och grejer, jag kör på de armaturer jag har till djuren och så får plantorna nöja sig. Ingen aning om vad det är för styrka på dem.
Om du hittar svartet på den gåtan så tror jag att vi är ett gäng (Hrrrmmmm ) här i tråden som är intresserade...Hur 17 begränsar man sig, både mtp plats och budget?
Det är några lignoser vi ska tenta
Visa bifogad fil 64246
Alla flikar + några till som inte är med i boken.