Så eller inte så ikväll, det är frågan...
Vad blev svaret?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så eller inte så ikväll, det är frågan...
Planterade om mina chilisar igår. Och idag var jag och hämtade ett halvt ton gödsel från bonden. Tanken var att jag skulle vända ner det i landen, men dem är så datans torra så jag kommer knappt ner med gaffeln.
Jag somnade.Vad blev svaret?
Jag har redan sått mina och de är väl en 10 cm höga just nu. Står under belysning i foderrummet i stallet.När ska man så sina pumpafrön (halloween-pumpor) egentligen? Jag brukar vara ALLDELES för tidig med allt, så i år har jag inte planterat mina frön ännu. Men när är "lagom" tid för att de sedan ska vara rätt storlek för att plantera ut när det är dags för det? Bor på Skåne/Smålands-gränsen.
Lite så kände jag också. Jag har ju dessutom lera hos mig så inte jobbart what so ever om den inte är lite fuktig iaf.Det har varit en finfin trädgårdshelg att vara ute och greja, men med förra sommaren i färskt minne kan jag inte låta bli att dämpas lite av att det är så torrt redan i början av april. Tiodygnsprognosen innehåller inte en millimeter regn.
Dags att börja dansa regndansDet har varit en finfin trädgårdshelg att vara ute och greja, men med förra sommaren i färskt minne kan jag inte låta bli att dämpas lite av att det är så torrt redan i början av april. Tiodygnsprognosen innehåller inte en millimeter regn.
Här finns inte heller något regn i sikte.Dags att börja dansa regndans
här är också snustorrt (varför säger man snustorrt egentligen snus är väl inte torrt då skulle det ju inte gå att krama till en prilla)
och inte minsta regnskur i sikte ska det bli en lika torr sommar igen
Jag brukar räkna ca en månad innan de är läge att plantera ut.När ska man så sina pumpafrön (halloween-pumpor) egentligen? Jag brukar vara ALLDELES för tidig med allt, så i år har jag inte planterat mina frön ännu. Men när är "lagom" tid för att de sedan ska vara rätt storlek för att plantera ut när det är dags för det? Bor på Skåne/Smålands-gränsen.
åh vad irriterande!Jag blev visst inte av med plantor idag heller. Tanten som ville ha plantor har inte dykt upp eller hört av sig under dagen.
Ska kolla vad jag har. Ligger i maginfluensa men om du påminner i morgon kan jag kollamarmande hittade jag -och snodde den absolut sista påsen - så de har jag sått. Men nån annan?
asså - skyll inte på migJag blev visst inte av med plantor idag heller. Tanten som ville ha plantor har inte dykt upp eller hört av sig under dagen.
Lökar kan man stoppa ner när som helst.Vårlökar planteras ju sent på hösten - men kan man även plantera dem på våren för blomning nästa vår? Jag håller på med anläggningsarbete och tänker att det vore smidigt att passa på att plantera lökarna nu.