Mina nyinköpta pioner har börjat slå ut. Men ska Festiva Maxima verkligen vara så här ljusrosa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpte förresten 2 rabarber, 2 pioner, 2 jordärtskockor och en persilja igår för 270kr. Helt okej pris
De inre kronbladen är vitare?Mina nyinköpta pioner har börjat slå ut. Men ska Festiva Maxima verkligen vara så här ljusrosa?
Visa bifogad fil 31513
De inre kronbladen är vitare?
När jag bildgooglar vilt så hittar jag fullt utslagna vita och halvt utslagna som är rosa i yttre bladen.
Vad fint det blir !Det nya - betydligt högre - staketet mot grannen började ta form i helgen. Jag gjöt en plint för ny stolpsko i fredags kväll och vi satte igång igår eftermiddag med bygger. Vi hoppas bli klara den här veckan. På staketet ska vi sätta spaljéer så som kaprifol och klematis Paul Farges ska få klättra på för att vi ska få helt insynsfritt.
Visa bifogad fil 31529
Nu har jag inte exakt vetskap om vilka pioner som finns hemma hos mig.... Men, den vita jag köpte när jag flyttade hit - innan jag visste att det formligen kryllade av pioner runt tomten - skulle vara vit. Men den var istället ljust rosa.Jag kanske, jag får se när den slår ut helt. Jag som har sett framför mig att den ska vara helt kritvit undantaget de karminröda strimmorna i mitten.
Vad fint det blir !
Ska du neråt här något i år?Jag kanske, jag får se när den slår ut helt. Jag som har sett framför mig att den ska vara helt kritvit undantaget de karminröda strimmorna i mitten.
Du kan fortsätta hos mig då Satans fåglar. Katten försökte klättra upp i trädet och komma åt ungarna, jäääklar sicket liv dem förde. Även efter att katten försvunnit sen länge.Är det tillåtet att skjuta skator som har bo på ens tomt?
(Som om jag hade något att skjuta med.)
Du kanske kan hiva på ett nät tills plantorna är tillräckligt stora för att klara sig själva? Det finns ju både bärnät och kålnät eventuellt kan man ju läggar över fiberduk bara. Nu vet du ju att de kommer ovanifrån...Är det tillåtet att skjuta skator som har bo på ens tomt?
(Som om jag hade något att skjuta med.)
Ska du neråt här något i år?
Ska du neråt här något i år?
Är det tillåtet att skjuta skator som har bo på ens tomt?
Då får jag förgifta dem!