Alltså jag blir så glad och stolt över alla små och stora projekt som jag lyckas ro i hamn på gården. Men nu är det snart sju (!) år sedan den senaste stora händelsen när köket byggdes om. Och även om det har blivit några mindre projekt här och där sedan dess, så
freakin' hell - som jag gläder mig åt mitt kommande växthus!
Jag blir som ett barn på julafton bara av att grannen har varit här och lagt ut och jämnat lite sand på ytan, för varje sak som händer nu är ett steg närmare detta häpnadsväckande med MITT ALLDELES EGNA MAGNFIKA VÄXTHUS I ENGELSK STIL. My preciousss!
Med en tegelmur med gammalt tegel, delvis framtaget från gårdens sparade gömmor och ett ton patina och karaktär, smala fina fönsterglas och vita lister och vacker dekor på toppen.
Det kommer att bli trädgårdens största prydnad, och det kommer att passa som handen i handsken till gården i allmänhet. Och jag har valt ut sort och storlek och placerat det mycket mycket omsorgsfullt.
Visa bifogad fil 13667
Och nu är det på gång, på riktigt.
Jag får börja jobba hemifrån permanent sedan, för jag kommer att flytta in där och aldrig gå därifrån om ingen bär ut mig.
Jag kommer att sitta där höstkvällar med tända stearinljus och en kopp te och en katt eller två i knäet. Sommarmorgnar med frukost och färska tomater och egenodlad gurka, med hästarna betande i hagen bredvid. Vårdagar med en kopp kaffe och rabarbermuffins, när hönsen kommer vandrande och bina börjar flyga ut. Och kanske en och annan vinternatt med ett glas vin eller glögg, och bara titta på stjärnorna. Förutom att jag ska få plats med att dra upp en galen mängd plantor där också, förstås!