Mina har bott på friland,är klara o plockade redan.Skaraborg. De borde klara sig.
Ska försöka laga huset tänkte jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina har bott på friland,är klara o plockade redan.Skaraborg. De borde klara sig.
Ska försöka laga huset tänkte jag
Lördagens utlovade 10,2mm blev 30mm.
Vi fick 3 mm i natten till fredag (och en åskknall som satte eld på skogen en dryg km bort...) och 5 mm under lördagen.Vi fick 35 mm här totalt (igår och idag).
Fy vad otäckt.Vi fick 3 mm i natten till fredag (och en åskknall som satte eld på skogen en dryg km bort...) och 5 mm under lördagen.
Hade GÄRNA fått mer....
Gräv upp.Hur utrota man humle? Nu pratar jag om mängder. Ska vi vänta till våren och börja då?
Grejen är att då måste uthuset rivas först. kommer inte åt rötterna annars.Gräv upp.
Jag fick en gul paprika av min kompis (jag äter ju inte paprika men tänkte det kunde vara trevligt för särbon). Frukterna ser misstänkt ut som någon form av chili, eventuellt jalapeños Det är skönt att inte vara den enda som har lite oordning på odlingarna
Det är inte gul spetspaprika?
Idag har jag skördat våra första paprikor, gula och röda. Ska bli spännande att smaka på dem!
Sen funderar jag lite på det jag har i trädgårdslandet.
Lök vars blast har vissnat ner - fortsätter de växa om man vattnar dem, eller är det bara att plocka upp?
Och, hur långt in på hösten växer sig morötter och rödbetor större? De är ju fortfarande väldigt pyttiga...
Lök vars blast har vissnat ner - fortsätter de växa om man vattnar dem, eller är det bara att plocka upp?
Och, hur långt in på hösten växer sig morötter och rödbetor större? De är ju fortfarande väldigt pyttiga...