Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)
Nu är jag hemma, ätit och duschat efter dagens pass.
Var helt genomsvettig när jag kom hem. Var ju inte direkt någon mjukstart med ett dressyrpass där man kunde leta upp knapparna igen, nä, idag var det dags för hoppning. :P
Fick rida ett sv. halvblod vid namn Guernica, en het dam med mycket motor. Ridläraren hade satt mig på en annan häst men när vi pratade lite sa hon kort "Sofia du ska få en utmaning, en häst som behöver en rutinerad ryttare och hon har väldigt mycket motor vid hoppning".
Passet kom igång bra, knapparna och balansen / formen kom snabbt tillbaka och allting kändes bra.
Efter lite skutt i trav vart de galopp, där kände jag väll att jag inte riktigt kunde hjälpa henne helt med balansen, känns att de har jag tappat en del. Sen vart de en lite bana, 3 studs på långsidan vända runt snett igenom och komma in på 3 studsen igen, (allt i galopp) sakta av till trav, trava bomarna på kortsidan vända upp snett igenom några bommar och ett skutt. Riktigt kul klarade det hela bra och fick mycket beröm efter allting, konstigt att mycket sitter kvar efter 2.5 år?
Efter allting pratade ridläraren och jag igenom allt och hon sa att jag var mer än välkommen tillbaka och fortsätta rida med de hon tyckte att jag hade hittat knapparna bra och var imponerad över att jag lyckades rida henne så bra första gången, egoboost eller??!
Superkuul, kändes riktigt bra och en mysig häst, bra ridlärare.