Träckprov

M

marina w

Vad kostar det att lämna in ett träckprov? Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Hur går det till? Tacksam för alla svar
 
Sv: Träckprov

Enklast är att köpa KollaMasken på apoteket eller Granngården. Där finns allt du behöver och tydliga instruktioner. Svar samma dag som provet inkommit till labbet, 1-2 dar alltså.

SVA tar lite längre tid på sig de gånger jag använt dem, och är även dyrare än Vidilab. Några fler vet jag inte som gör prover.
 
Sv: Träckprov

Så jag kan alltså kunna kolla allt själv? Vet ni priset på kolla masken?
 
Sv: Träckprov

*lånar*

Hoppas det inte gör något att jag lånar din tråd för egna frågor;)

Jag köpte två stycker Kollamasken för att kunna kolla båda shettisarna. Tog proverna i söndags och la på brevlådan. Båda två, samma dag, samma brevlåda.

I tisdags fick jag svar på den ene, den andre har jag inte hört ett ljud om. Jag har mailat dem för att höra vad som hänt med nr 2 men inte fått något svar.

Något tips på vad man kan göra?
 
Sv: Träckprov

marina w skrev:
Så jag kan alltså kunna kolla allt själv? Vet ni priset på kolla masken?

Du kollar inte själv. Du köper Kollamasken (Apoteket tar 280, Granngården 279) och får påse att lägga träckprovet i, engångshandskar, följesedel och en box att försluta och lägga i brevlådan. Smidigt tycker jag (när det funkar se ovan:crazy: )
 
Sv: Träckprov

Kostar det att lämna in det också eller är det redan medräknat?
 
Sv: Träckprov

Kollade du inte på länken ? Annars stod det att allt är medräknat i priset. Lådan + porto + häfte med instruktioner + engångshandskar + följdsedel + arbetet inne på labbet
 
Sv: Träckprov

Ok var inne och kollade men jag måste ha missat det. Ska man köpa en förpackning per häst eller hur funkar det?
 
Sv: Träckprov

Mynta2 skrev:
Det kan ju vara posten som slarvat.

Jo, tanken har slagit mig. Riktigt dåligt att slarva bort 1 av 2 försändelser ur samma brevlåda. De är ju inte gratis precis. Får väl se vad som händer om jag reklamerar hos posten.
 
Sv: Träckprov

us_lover skrev:
Jo, tanken har slagit mig. Riktigt dåligt att slarva bort 1 av 2 försändelser ur samma brevlåda. De är ju inte gratis precis. Får väl se vad som händer om jag reklamerar hos posten.
Posten är förjäklig! Jag skickade in ett prov på mitt föl som skulle säljas. Kollade med labbet i flera dar, men inget prov hade dykt upp. Posten i min stad visste inget, posten i Enköping visste inget. Samma dag som jag levererade hästen hittades provet i ett hörn på posten i Enköping... Labbet gav utomordentlig service och gjorde provet direkt och ringde upp mig med svaret så allt var klart tills hästen levererades (typ fick svaret när vi anlände på köparens gård...).

Så BU för posten som slarvar, och PUSS på Vidilab som ger sån suverän service!
 
Sv: Träckprov

*knapplån*

Måste säga att jag blivit djupt imponerad av Vidilab. Har via pm fått veta att de vill hjälpa till att söka efter min saknade Kollamasken-låda:) Och det innan jag själv hunnit till posten för att reklamera min försändelse.

Det kallar jag verkligen god service:bow: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 365
Senast: lundsbo
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp