Träckprov -föl.

skogstomten

Trådstartare
Tänkte testa att skicka in ett träckprov på mitt föl, hans mor och valacken som han går med.
Har tittat lite och tänkte vända mig till vidilab är det ok?
Vad bör jag ta för kod för att få så bra som möjlig för fölet?
(Kommer att gå med fler hästar framöver, fast det har nog kanske ingen betydelse)

Sv: Träckprov -föl.

Jag har använt mig av Vidilab och dom är jättebra, du får svar samma dag via mail el telefon. För att få ett så säkert provsvar som möjligt så ska du ta ett enskilt prov på bara fölet, alltså inget samlingsprov på alla.

Vidilab är verkligen att rekommendera! Enskilt prov på fölet. De brukar inte ha bandmask så tidigt, så "vanlig" 501 (tror jag det heter) borde räcka.

Ok! Tack båda två :bow:

Ja då tänkte jag rätt då, för det var väl det som kändes vettigast, just att ta ett enskilt på fölet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 932
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 585
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar