Monstermom
Trådstartare
Jag beställde några grejer åt hunden igår kväll, jag tog leveransalternativet "track and trace" (ja, jag valde det med vett () och vilje trots att jag inte visste vad det var ), för att det var spårbart och leverans 1-2 dagar. Nu har jag fått ett "vi har skickat er order"-mail klockan fem i morse, med "beräknad leverans" 21-22 november. Alltså under helgen... Jag är väl på ett sätt jätteglad om sakerna faktiskt skulle dyka upp så jäkla snabbt, men samtidigt har jag klubben nästan hela dagen imorgon och hade inte räknat med att behöva vara hemma och ta emot paket. Men är det så att det kan dyka upp imorgon verkligen? Hur funkar "track and trace" delivery? Jag trodde det var helt enkelt spårbart från ett land till ett annat (skickas från Frankrike), men utdelat av lokala posten? Posten delar ju inte ut på helgen så i min hjärna var det solklart att det var från och med måndag jag kunde hoppas på leverans. Men på Chronoposts hemsida så står det - om min stackars franska inte lurar mig totalt - något om att anlita lokala budfirmor.
Företaget jag beställt ifrån anger på sin "allmänna infosida" att track and trace har leveranstid 1-2 arbetsdagar ser jag nu faktiskt. Men samtidigt är det ju de som säger att leveransdatum beräknas vara under helgen. (Chronopost anger ingen beräknad leverans alls än så länge, får se om det ändras när paketet kommit längre i systemet...) Jag har mailat kundtjänst men inte fått något svar än, så jag hoppas någon här har något slags erfarenhet/insikt i vad det är för något jag ställt till med nu då. Om jag måste sitta och vakta grinden imorgon så måste jag planera om dagen idag, liksom...
Företaget jag beställt ifrån anger på sin "allmänna infosida" att track and trace har leveranstid 1-2 arbetsdagar ser jag nu faktiskt. Men samtidigt är det ju de som säger att leveransdatum beräknas vara under helgen. (Chronopost anger ingen beräknad leverans alls än så länge, får se om det ändras när paketet kommit längre i systemet...) Jag har mailat kundtjänst men inte fått något svar än, så jag hoppas någon här har något slags erfarenhet/insikt i vad det är för något jag ställt till med nu då. Om jag måste sitta och vakta grinden imorgon så måste jag planera om dagen idag, liksom...