G
gunsmokegirl
Hej jag har en fundering och jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig att tänka utanför "the box". Jag har ett sto som jag hämtade när hon var väldigt mager hon hade givetvis en hel del brister på diverse ämnen i kroppen som följd på det. Nu har hon hämtat sig oerhört bra och jag har varit noga med hennes mat och anpassat staten så att hon tillsammans med betet ska ha även det som ofta inte slinker med via det naturliga betet. I dagsläget har min poa hämtat sig med ca 80-90 kg på 6 månader, vilket bara det är rätt otroligt. Min fundering är.. varför äter hon på inredningen?? Ingen av mina hästar har någonsin gjort det efter att jag anpassat deras foderstat. Jag funderar om jag kan ha missat något, bör tillägga att hon inte krubbiter och sväljer luft utan bara äter trä. Visst man kan ju ta bort sådana beteenden med tex krubbnix. Men jag vill ju gå in på djupet inte bara stänga av henne genom krubbnix exempelvis. Har kollat tänderna men om det säger dom att där är allt okej. Så vad kan det då vara?? Om du har egna erfarenheter och eller tankar så vill jag ta del av allt så jag kan hjälpa henne att inte måsta äta trä när hon har fri tillgång på mat i form av hö. Och givetvis anpassat kraftfoder med mineraler och vitaminer... Hjälp mig och min poa