Tr iv 2009

Sv: Tr iv 2009

Rutin är aldrig fel, visst är det så, men när tävlingar inom hyfsat rimligt avstånd är få så blir det lite jobbigare. Jag kan gissa att många då lätt struntar i ft öht eftersom det tar sådan väldig tid innan man kan klättra. Och är tävlingarna få så går det längre tid mellan starterna och risken för ringrostighet ökar. Att träna och tävla är trots allt inte samma sak.
Nu är ju ponnyn kvar i Östergötland, den flyttade bara några kilometer, så banor finns det ju tämligen många inom 10-12 mils avstånd. Men det ska ju gärna anordnas tävlingar på banorna också. Helst inte krocka med dressyr- eller hopptävlingar. Och så förstås rätt klasser på tävlingar. Puh! Det här är inte lätt att lösa.

Katastrof är det absolut inte men jag gillade upplägget som var förra året. Det kändes bekvämare att gå mellan Deb och Lätt med de höjder som fanns då. Debutant som var tidigare var ju såpass lågt för D-ponnyerna. Lägre än lägsta tävlingshöjd i hoppning var ju inte optimalt.

Efter att ha snubblat in i djungeln hemma så är jag ganska glad att Gammla Herren får stå över minst en säsong, det är inte värt det att rida fälttävlan längre.
Och om ryttarna som redan är inne i sporten (jag har levt, andats och tänkt fälttävlan dygnet runt i 3 år nu) känner en motvilja att fortsätta, hur tusan ska då ekipage som inte ens upptäckt den extrema tjusning som sporten erbjuder orka nästla sig in i systemet bara för att "prova på"??
Reglerna blir fler men det blir inte bättre.

Den största orsaken är att jag har inte råd/tid/möjlighet/resurser att satsa längre. Om man inte har möjlighet att infinna sig på de tävlingar som bjuds så har man inte en chans (iaf inte om man bor i mellansverige). Nu har ju inte 09 tävlingssäsong kommit ut men jag tvivlar på ett större utbud än tidigare.
Och jag personligen tappar lusten när jag sitter och försöker få in alla nya regler, system och bestämmelser i huvudet. Jag tyckte det var bättre förr, och det är definitivt bättre utanför landets gränser (jag vet att jag har blivit himla gnällig men det är svårt att inte bli det *muttrar och biter mig på knogarna* :angel:).

resp "P" två klasser på närmast lägre nivå.
Innebär det att vid genomförda två P90 klasser även med ett stopp på terrängen att ekipaget är startklart i CNC, CNCP* klass eller är min tolkning felaktig?:confused:

Intressant iaktagelse... (samt konstaterar att jag läst slarvigt där :angel:) Här har man nog bara missat i skrivningen, eller så förutsätter man att ovanstående bara kan tolkas så att skrivningen med "ett stopp" bara gäller "H"

Den största orsaken är att jag har inte råd/tid/möjlighet/resurser att satsa längre. Om man inte har möjlighet att infinna sig på de tävlingar som bjuds så har man inte en chans (iaf inte om man bor i mellansverige). Nu har ju inte 09 tävlingssäsong kommit ut men jag tvivlar på ett större utbud än tidigare.
Och jag personligen tappar lusten när jag sitter och försöker få in alla nya regler, system och bestämmelser i huvudet. Jag tyckte det var bättre förr, och det är definitivt bättre utanför landets gränser (jag vet att jag har blivit himla gnällig men det är svårt att inte bli det *muttrar och biter mig på knogarna* :angel:).

09 tävlingssäsong har kommit ut och är man läskunnig så är det inte så himla krångligt :devil:

I varje fall inte så krångligt så att man lägger av för det, utan att känna dig så låter det som att det är latmasken som gnagt hål i ambitionen :angel:

Provar igen...

Dumpuckofråga, men har jag fattat rätt om man med kat I-ponny får/ska debutera i P70? I så fall säger jag 'halleluja!' om det (under förutsättning att de inte börjar trassla med att överåriga inte får rida ungponny) och de fortsätter ha det 2010 med

Däremot, är det kval på 70 cm banhoppning för P70 klass? Där kan jag erkänna att jag inte riktigt förstår varför det inte är kval på högre höjd än terrängen?

Det är nog svårt att begripa vad som står i TR,
att begripa varför är ännu svårare.

Ja men svaret på frågorna borde väl gå att svara på? Får/ska kat I-ponny debutera i P70? Är banhoppningskvalet för P70 70 cm?

Ja men svaret på frågorna borde väl gå att svara på? Får/ska kat I-ponny debutera i P70? Är banhoppningskvalet för P70 70 cm?

På fråga A svarar jag Ja.

På fråga B svarar jag också Ja

På fråga 2010 svarar jag att det vet bara herren :devil:

Till Old Q svarar jag att dessa frågor står väl ändå ganska klart i TR ;) mycke kan man tycka om kommittén, varför man bestämt ditt och datt kan man också fundera men så krångligt som ni vill göra gällande att TR är känns mest som populistiskt tyckande.
Är man bara läskunnig så klarar man att tyda det mesta med lite god vilja :cool:

Tackar, tackar :bow: Och jo, 2010 vet ju bara han däruppe vad de tänker hitta på, var ingen fråga utan mer en 'förhoppning' ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 595
Senast: Rugge
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 076
Senast: super
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka