TR I Mom 111 p. 6 Hästägarförsäkran

HeJe

Trådstartare
Finns det någon har ett TR I tillgängligt som kan citera ur TR I Gemensamma bestämmelser, Moment 111 punkt 6. (Det som ersätter Hästägarförsäkran).

Tack på förhand!

Mvh HeJe

Sv: TR I Mom 111 p. 6 Hästägarförsäkran

Har det inte framför mig, men det går ut på att om du har anmält dig till en tävling så har du automatiskt "skrivit" under hästägarförsäkran...

och den är ju fortfarande sådan att hästen , dig veterligen, inte varit sjuk nyligen, utsatts för smitta, är tränad för uppgiften mm...

Sv: TR I Mom 111 p. 6 Hästägarförsäkran

Det är de tre första punkterna som 'ersätter' hästägarförsäkran. När du löser licens skriver du under på att du ska följa TR, alltså skriver du som ryttare på 'hästägarförsäkran' för ett kalenderår i taget.

Här här hela punkt 6 i mom 111:
Ryttare som ska delta i tävling i Sverige respektive i internationell tävling är skyldig att se till att:
* hästen ej under de senaste tre veckorna före tävlingens början, visat några tecken på smittsam sjukdom
*hästen under de senaste tre veckorna före tävlingens början, inte varit uppställd i stall, där smittsam sjukdom så vitt ryttaren vet förekommit.
*hästen är erforderligt tränad för tävlingsdeltagande, samt så vitt tyrraren vet fullt frisk
* före anmälan till tävlingen kontrollera både sin egen och hästens kvalifikation
* före deltagande i tävling utomlands få Svenska Ridsportförbundets medgivande
*uppfylla de förpliktelser han åtagit sig i och med anmälan till tävlingen, bl.a. erläggande av anmälningsavgift
*följa gällande TR, tävlingsbestämmelser, föreskrifter och anvisningar utfärdade av tävlingsledning
*uppträda på ett sätt som hedrar svensk ridsport vid tävling, på tävlingsplats och i samband med tävlingsdeltagande inom eller utom landet
*ansvara för att startanmäld häst är i tävlingsmässigt skick
*fövissa sig om att hästen inte fått, och själv inte ta, otillåtna medicinska preparat eller otillåten medicinsk behnadling före start
*person som leder hingst på tävlingsplatsen bör vara minst 16 år

Liknande trådar

Övr. Barn hej! ska fatta mig kort; jag är hemskt trött på att bara loosa runt i jeans och tjocktröja. vill ha något finare, men vad kan man ha på...
Svar
7
· Visningar
1 412
Senast: Badger
·
D
Tävling Hej, Jag postar den här tråden för att (förhoppningsvis) kunna lugna ned min vän något. Hon skall visa en häst på treårstestet om...
Svar
3
· Visningar
1 543
Senast: dynamite90
·
Hästmänniskan hej.. satt och skrev ett avtal precis.. har haft min häst på annons så nu är det en tjej som ska ha honom på prov nån månad. låter detta...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: ZOFUS
·
S
Hoppning Hej alla buke-människor! Jag är ny här på bukefalos och har inte lärt mig hur man lägger in saker och ting, men det har varit...
Svar
1
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka