Tr fundering ang max två starter på en dag.

toughcookie

Trådstartare
Numera får man ju bara göra två starter om dagen och det är väl iofs bra. Min fråga är då hur man räknar om man rider en clear round som första klass och där gör en omstart. Räknas det som en eller två starter? Räknas det som två så borde man ju bli "tvångsstruken" om man anmält till ytterligare klass under dagen och det kan ju inte vara så kul för arrangören om halva klassen faller bort.
Eller finns det någon ändring i TR som jag inte hittat (inte läst så noga än) om att man inte längre får göra omstart i clear round?

Sv: Tr fundering ang max två starter på en dag.

Numera får man ju bara göra två starter om dagen och det är väl iofs bra. Min fråga är då hur man räknar om man rider en clear round som första klass och där gör en omstart. Räknas det som en eller två starter? Räknas det som två så borde man ju bli "tvångsstruken" om man anmält till ytterligare klass under dagen och det kan ju inte vara så kul för arrangören om halva klassen faller bort.
Eller finns det någon ändring i TR som jag inte hittat (inte läst så noga än) om att man inte längre får göra omstart i clear round?
vet många som startad clearround och fått starta om,men hoppat andra klassen sen.Alltså 3 starter.Vet även en som hoppade 2 clearrounder och blev utesluten 2 gånger i varje klass,alltså 4 starter.Detta på lokalatävlingar.

vet många som startad clearround och fått starta om,men hoppat andra klassen sen.Alltså 3 starter.Vet även en som hoppade 2 clearrounder och blev utesluten 2 gånger i varje klass,alltså 4 starter.Detta på lokalatävlingar.

Är det i år? Alltså sedan nya TR kom?

Det är ju ändå bara en klass, även om man startar två gånger, så jag kan inte tro något annat än att man får rida en klass till.

Gör du omstart i clear round räknas det fortf som 1 start..
På en A:1a bed så går du ju in igen för att göra omhoppningen, blir ju 2 ggr in på banan det också :)

Lokal får man göra 3 starter, annars är det 2 per/dag ( 2 KLASSER)

Lokal får man göra 3 starter, annars är det 2 per/dag ( 2 KLASSER)

Inte enlig TR III 2008. Numera får man endast göra max 2 starter på alla tävlingar.

Detta gäller alltså 2 starter per dag, per häst?
Det gäller väl inte 2 starter per dag, per ryttare?

Häst får starta max 2 gånger men ryttare får starta fler ;) Omstar i clearround räknas som 1 start.. läste någonstans tr möjligtvis, inte exakt skrivet:
"From 2008 max 2 starter per häst, tänk på det om du gör omstart i clearround då får du inte rida fler klasser"

MAn får starta andra klassen även om man gör en "omstart"..

Ryttare får rida hur många hästar den vill men hästn får endast starta i 2 klasser o omstart räknas som en start för det e samma klass o bedömningen är att du får starta om..

Kl
jag hade precis den här disskussionen med en överdomare i helgen som var.
Hon sa till mig att det är ju en tolkningsfråga men att många ö-domare tycker att om man har startat om i CR så får man inte starta mer efter de 2 ggr. inne på banan eftersom du betalar ju för en till start = 2 starter isåfall.

Men hon sa samtidigt att även om man överklagar så gör man oftast ingenting speciellt inte på lokaltävling, vilket jag tycker är dåligt då man borde lära sig reglerna och konsekvenserna på en gång när man börjar tävla även om det "bara" är lokaltävling

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr Så vitt jag vet iaf finns det inga begränsningar från förbundshåll var det gäller antalet starter/månad, bara antalet starter/dag. Men...
Svar
7
· Visningar
1 962
Senast: Fiorano
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Satt idag och läste in mig på tänkta ändringar i hoppningens Tr inför 2017/2018. Många bra ändringar tycker jag. Förutom där där de...
2
Svar
23
· Visningar
2 701
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar