A
aenglah
Jag skrev en del trådar om min hund Zacha tidigare då den första veterinären inte alls verkade veta vad som felade min hund.
Diagnos blev ställd och hon opererades på Ultuna för 21 dagar sedan.
Vi håller på med rehab och hon blir sakta men säkert bättre.
Anledningen till att Zacha är/var oförsäkrad är att för 7 års sedan när jag köpte henne inte kunde få henne försäkrad i något bolag då hon är en amerikansk pitbullterrier. Försäkringsbolagen har ändrat sina policyn men jag har inte haft en tanke på det. Alla mina andra djur är försäkrade.
Jag förstog tämligen omgående att det skulle bli en kostsam historia men det gick absolut inte att få några konkreta prisuppgifter någonstans och jag kunde inte heller hitta några sådana uppgifter på nätet.
Tänkte därför ge er våran sammanställning på alla kostnader runt omkring. Än är inte listan komplett och vi har flera vändor kvar till Ultuna.
Albano tar 500 kr per gång för treadmilen och Ultuna tar 300 kr. På Albano är även tidsbegränsningen 45 min medan du får en timme uppbokad på Ultuna. Så det skiljer sig en hel del i pris mellan dem olika klinikerna.
VÅRA UTGIFTER HITTILLS
Täby Kyrkby veterinärpraktik 1920 kr
(knäledsartros, spondylos)
Täby Kyrkby veterinärklinik 100 kr
(recept)
SVA 700 kr
(borrelia/anaplasmos analys)
Bromma Kiropraktor 350 kr
Arninge Djurklinik 2200 kr
(korsbandsskada och ev. menisk)
Ultuna Smådjursklinik 2370 kr
(inför TPLO operation)
Ultuna Smådjursklinik 22470 kr
(TPLO operation)
Ultuna Rehab 550 kr
Ultuna Treadmil 5 ggrs klippkort 1500 kr
Antibiotika 570 kr
Metacam 430 kr
Seraquin x 2 680 kr
Litovet 330 kr
14 kg specialfoder (inköpspris) 605 kr
SLUTSUMMA 34 775 kr
BIL
4 x Ultuna 64 mil
1 x Arninge 4 mil
2 x Albano 13 mil
1 x Bromma 8 mil
5 x Täby Kyrkby 10 mil
SLUTSUMMA 83 mil
Diagnos blev ställd och hon opererades på Ultuna för 21 dagar sedan.
Vi håller på med rehab och hon blir sakta men säkert bättre.
Anledningen till att Zacha är/var oförsäkrad är att för 7 års sedan när jag köpte henne inte kunde få henne försäkrad i något bolag då hon är en amerikansk pitbullterrier. Försäkringsbolagen har ändrat sina policyn men jag har inte haft en tanke på det. Alla mina andra djur är försäkrade.
Jag förstog tämligen omgående att det skulle bli en kostsam historia men det gick absolut inte att få några konkreta prisuppgifter någonstans och jag kunde inte heller hitta några sådana uppgifter på nätet.
Tänkte därför ge er våran sammanställning på alla kostnader runt omkring. Än är inte listan komplett och vi har flera vändor kvar till Ultuna.
Albano tar 500 kr per gång för treadmilen och Ultuna tar 300 kr. På Albano är även tidsbegränsningen 45 min medan du får en timme uppbokad på Ultuna. Så det skiljer sig en hel del i pris mellan dem olika klinikerna.
VÅRA UTGIFTER HITTILLS
Täby Kyrkby veterinärpraktik 1920 kr
(knäledsartros, spondylos)
Täby Kyrkby veterinärklinik 100 kr
(recept)
SVA 700 kr
(borrelia/anaplasmos analys)
Bromma Kiropraktor 350 kr
Arninge Djurklinik 2200 kr
(korsbandsskada och ev. menisk)
Ultuna Smådjursklinik 2370 kr
(inför TPLO operation)