U

ullis25

Min lilla nordsvensk har en förmåga att få såna trassliga tovor i manen, alltid på samma ställe, och super svåra att reda ut. Är det någon som har några "uttrasslings" tips? något balsam spray för hästar....
 
Sv: tovor..

hmm det ända jag kan säga är att försöka borsta bort de förskräckliga tovorna och sedan "hälla " på pälsglans;)
 
Sv: tovor..

Jag använder foxfire pälsglans i manen på min havreflinga...... Alternativet e ju att fläta upp den! Det är ju effektivt om nåt!:idea:
 
Sv: tovor..

använder oxå pälsglans... fungerar utomordentligt bra :) min är oxå en liten havreflinga som snigeleffekt ;)
 
Sv: tovor..

se till att borsta den varje dag eller red ut den med fingrana och sedan annvänd mkt pälsglans, då den blir vackert glansig och inte får fäste, sen kan du alltid ha hästen i en enkel inbakad fläta längst halsen, min ena häst får jätte svåra tovor och rasta flätor i svansen, inte roligt, så jag har den badad och ren sedan massor av pälsglans och sedan flätad, viserligen får man anpassa sig lite på sommaren, då dom kan behöva taglet som skydd mot insekter.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 438
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 305
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp