Tovig kanin

V

Verity

Min kanin har väldigt mycket päls och blir tovig om man inte borstar henne varje dag, vilket jag inte gör, så jag undrar om någon vet om det går att raka bort pälsen? Eller kommer hon att frysa då (hon bor inomhus)?:bump:

Sv: Tovig kanin

Jag har också långhåriga kaniner, fast de bor ute.
Hade de bott inne så hade jag självklart rakat av pälsen för mina är också toviga..:confused:

Ska raka mina när det blir varmt ute..:idea:

Om du inta kan raka din kanin själv så kan du gå till en vet., de brukar väl raka och bada katter så varför inte kaniner :) :)

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 980
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV