gylle
Trådstartare
I helgen började minstingen släppa sin fölpäls, och jag såg ut så här hon är helt ljusgrå nästan vit redan i sin vanliga päls (i stort sett samma färg som pappa nu har 5 år gammal). Är det vanligt att de skimmlar så extremt direkt ? Har själv aldrig sett det därav min undran, pappan var fortfarande mkt mörk när jag köpte honom 2,5 år gammal och den stora fölisen som också blir skimmel hon är nästan svart med vita stickelhår nu efter sin fällning.
Denna lilla föddes ju riktigt blåsvart men med ganska mkt vita stickelhår i pälsen redan då. Blektes sedan till en fesen solblekt brun för att nu alltså bli ljusgrå
Är det som sagt vanligt att de skimmlar av så kraftigt direkt ? Vad är det egentligen som styr avskimmlingen (med tanke på att både pappa och halvsyster inte gjort det)?
Skimmelanlaget kommer ju från pappa (mamma mbrun) hur kan det då bli så olika ?
Här en liten bild på min "apaloosa" eller brun och skimmel skäck, kan säga att hon ser inte klok ut här kan man lugnt snacka om skabbig.
Denna lilla föddes ju riktigt blåsvart men med ganska mkt vita stickelhår i pälsen redan då. Blektes sedan till en fesen solblekt brun för att nu alltså bli ljusgrå
Är det som sagt vanligt att de skimmlar av så kraftigt direkt ? Vad är det egentligen som styr avskimmlingen (med tanke på att både pappa och halvsyster inte gjort det)?
Skimmelanlaget kommer ju från pappa (mamma mbrun) hur kan det då bli så olika ?
Här en liten bild på min "apaloosa" eller brun och skimmel skäck, kan säga att hon ser inte klok ut här kan man lugnt snacka om skabbig.