Torvbädd med papperströ

S

Saah_pippi

Jag har planerat att anlägga en torvbädd och har läst många intressanta och bra trådar om detta, så min fråga gäller något annat. ;)
Jag undrar om det är någon som har använt papper/tidningsströ ovanpå en torv bädd? Har förstått att spån och halm på är vanligt. Skulle det bli någon skillnad?
Jag skulle då ha bäden under och papper på, såm jag mockar ut som vanligt. :)

Sv: Torvbädd med papperströ

Kanske papperet förstör bädden om det trampas ned?:confused:

Jag brukar ha papper på när torven fryser, har nämligen ingenstans att göra av det när det blir minusgrader. Jag upplevde att det blev lite fluffigare, men inte att det förstörde själva bädden.

Har bara erfarenhet av pappersströ som enda strö, och det gör jag iallafall inte om.

Min spontana tanke är att det finns risk att papperet suget åt sig att torvens naturliga fuktighet och att det då mest bara blir en slabbig pappersröra istället för en fluffig "bäddmadrass".

notera dock att jag VET ju inte om det blir så, jag har ingen erfarenhet av pappersströ alls...det var bara en fundering...

Liknande trådar

Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 974
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 915
Senast: spinxx
·
Katthälsa Kände att min fråga i foderfunderingstråden höll på att spåra så startade en ny tråd. För det första så har jag ingen katt (eller hund)...
Svar
3
· Visningar
1 885
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix