the_connemara
Trådstartare
Min flummiga granne har lånat hem någon gammal Torsion som hon fått för sig är helt underbar o vi måste bara prova o rida mammas gammla häst med den. Så vi tänkte prova den i helgen o rida lite. Men saken är den att hon inte riktigt vet vilken modell det är. Hon kan tvärsäkert utesluta light, western, dressage, island (antar jag) och ja barnsadeln. Kvar på listan (som ju är aktuell nu, jag vet inte hur gammal sadeln är, gammal bara) jag hittade (http://www.torsion.se/) finns då trekking, endurance o standard. Men hon hade för sig att sadel med padd kostade ca 10000, det kan dock vara helt åt väggarna fel med så haka inte upp er på priset
Till saken. Jag hade velat ha lite "typiska kännetecken" för de tre olika modellerna så vi kanske kan få ett hum om vad det är för sadel vi testar. Kort ska självklart tas o klistras in i tråden men det känns ändå kul att kanske veta vad det kan tänkas vara. Främst då äldre modeller.
Grannens kompis hade nog fått ngn typ av distanssadel (det var iaf ngn distansryttares sadel eller nåt
) o hennes häst som har jobbiga rygg o sadelproblem hade bara sagt "ja tack" o vart supernöjd på deras lilla skogstripp så det var ju bra 
Ursäkta flummigt inlägg, min granne är helt underbart rörig
Till saken. Jag hade velat ha lite "typiska kännetecken" för de tre olika modellerna så vi kanske kan få ett hum om vad det är för sadel vi testar. Kort ska självklart tas o klistras in i tråden men det känns ändå kul att kanske veta vad det kan tänkas vara. Främst då äldre modeller.
Grannens kompis hade nog fått ngn typ av distanssadel (det var iaf ngn distansryttares sadel eller nåt
Ursäkta flummigt inlägg, min granne är helt underbart rörig