torrt höensilage, hållbarhet?

M

M-Meduza

Fick höra av en idag som kör me höensilage balar ca 500 kg. Han tar det själv och brukar det få ligga 3-4 dagar innan han lägger plast o så o gör rullbalar av dom :banana:

Till saken är att han säger att balarna klarar sig upp till 14 dagar utan att bli dåliga. han har alltid gett sina av det.. (haft stort antal hästar under säkert en 30års period). o aldrig ngn som blivit sjuk?

Vill bara höra vad som sägs om detta? funderar själv på att gå över till höensilage men har problem med att hitta balar i rätt size oså. o tills dess får mina hö. :angel:

Klarar dom sig längre balarna när höensilage är nästan torrt? man kände ju att det va höensilage o luktade jättefräst o gott. men var inte alls så där fuktigt som det ja kännt o luktat på innan.
 
Sv: torrt höensilage, hållbarhet?

Jag rekommenderar dig att läsa det som finns om paketensilage till hästar, b la Cecilia Müller har väldigt bra material publicerat. Hippocampus har också matnyttigt att ta in.
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 833
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 198
Senast: isafore
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
793
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 354
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp