Torrsubstansgrad för hosthäst

C

C_V_B

Japp, vilken torrsubstansgrad (eller vad man nu säger) är optimalt för en hosthäst? Min häst har antagligen fått allergi av hösilaget (som där jag står just nu är väldigt torrt) och nu måste jag åka och köpa eget foder. Vill ju att det ska vara så blött som möjligt utan att han blir kass i magen så att säga. :crazy:

Sv: Torrsubstansgrad för hosthäst

Japp, vilken torrsubstansgrad (eller vad man nu säger) är optimalt för en hosthäst? Min häst har antagligen fått allergi av hösilaget (som där jag står just nu är väldigt torrt) och nu måste jag åka och köpa eget foder. Vill ju att det ska vara så blött som möjligt utan att han blir kass i magen så att säga. :crazy:
Runt 50-55% brukar vara okej för de flesta hästar vad jag känner till i alla fall.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 611
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård