Torrfoder utan syntetiska antidoxianter?

Sv: Torrfoder utan syntetiska antidoxianter?

James Wellbeloved tror jag är bäst på den punkten, men exakt vad det innehåller får man ju aldrig reda på. Hemlagat är bättre :)

Precept och ANF innehåller inga syntetiska antioxidanter eller konserveringsmedel. Inte heller EaglePack... eller Specifics burkmat.

Sol skrev:
Precept och ANF innehåller inga syntetiska antioxidanter eller konserveringsmedel. Inte heller EaglePack... eller Specifics burkmat.

Ok. Specifics torrfoder då?

Har ingen aning. Läs på förpackningen nästa gång du är på djuraffären. Finns det syntetiska antioxidanter i maten står det med stor sannolik att maten innehåller "EU-godkända antioxidanter" ev. "EEG-godkända antioxidanter".

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 241
Senast: MiniLi
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: escodobe
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama