Marlan
Trådstartare
Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till och behöver er hjälp....
Har tre katter, två på 5-6 år och en på ca 15 veckor.
De två vuxna har jag haft i ca 2 år. Under den tiden har dom ätit mestadels royal canin intens hairboll. Vilket resulterade i att dom är "bra i magen" men kräker något fruktansvärt... ca 5 kräkhögar med otuggat foder när jag kommer hem från jobb.
Har även provat en ny från RC som heter digestive som är med större bitar och som ska få katten att tugga mer på sitt foder. Funkar inte... kräks hela bitar av det med...
Har provat blötmat på senare tid. Då kräker dom inte men får diarré som inte ger med sig.
Lillkatten har fått Hills kattungemat och får diarré av det, precis som med blötmaten.
Har provat både euroshoppers och mjaus blötmat utan skillnad.
Provat KiteKat blötmat med... funkar ikke.
Vad ska jag ta mig till??
Har idag köpt hem mjaus torrfoder och ska se hur dom mår på det.
Självklart har alla foderbyten skett försiktigt över ca en vecka....
Har tre katter, två på 5-6 år och en på ca 15 veckor.
De två vuxna har jag haft i ca 2 år. Under den tiden har dom ätit mestadels royal canin intens hairboll. Vilket resulterade i att dom är "bra i magen" men kräker något fruktansvärt... ca 5 kräkhögar med otuggat foder när jag kommer hem från jobb.
Har även provat en ny från RC som heter digestive som är med större bitar och som ska få katten att tugga mer på sitt foder. Funkar inte... kräks hela bitar av det med...
Har provat blötmat på senare tid. Då kräker dom inte men får diarré som inte ger med sig.
Lillkatten har fått Hills kattungemat och får diarré av det, precis som med blötmaten.
Har provat både euroshoppers och mjaus blötmat utan skillnad.
Provat KiteKat blötmat med... funkar ikke.
Vad ska jag ta mig till??
Har idag köpt hem mjaus torrfoder och ska se hur dom mår på det.
Självklart har alla foderbyten skett försiktigt över ca en vecka....