torrfoder (kattunge innekatt)

G

Galore

vad ger/gav ni era kattungar för torrfoder när dom var/är små och varför..?

dom behöver väl mineraler/vitaminer lite extra i denna ålder (nio-tio veckor) ??

beror det även på om det är inne eller ute katt?

min är hyperaktiv för att nästa secund vara slö och somna (antar att detta är normalt beteende :)

tacksam för alla svar :)

Sv: torrfoder (kattunge innekatt)

Jag gav mjaus kattungetorrfoder när Siri var liten plutt. När pojkarna var små gav jag RC sensetive för pottan hade problem med magen.

Men ge helst blötmat, kattungar har en tendens att glömma dricka ibland och då är blötmaten bra för då får dom i sig vätska ändå.

Jag gav Eukanuba (kitten?) när Måns var liten, men sedan gick jag över helt till Mjaus burkmat istället.

alla mina kattungar får börja med burkmat sen får dom om dom vill oxå ha tillgång till torrfoder när dom blivit lite äldre

mina kattungar får börja med burkmat sen får dom som vill ha tillgång till torrfoder (IAMS)

Mina småttingar (7 veckor) får köttfärs, torsk och ris, blötmat från bl.a. hills (i/d) och uppblött babycat från RC med barnmatspure, allt utblandat med creme freish (eller hur det nu stavas). Dom har ännu inte börjat äta torrt torrfoder men det står en skål med RC Babycat framme om dom skulle få för sig att prova.

Dom större bebisarna (13 veckor) får Kitten från James Wellbeloved, Kitten från Hills och Kitten från RC. JW är mest populär :)

Behöver inte tillsätta några vitaminer eller mineraler och alla mina är innekatter.

Senast ändrad:

okej. har bara gett henne kattmat förut men läste någonstans att kattungar verkligen behöver alla vit och prot och grejer i torrfodret. men det räcker alltså med bara "kattmat" (burkmat). köpte iaf lite torrfoder och blandade det med vatten som haukur (stavning?) skrev. och nu har hon slutat med kattmaten :P men ger henne inget mer torrfoder förrens hon ätit upp kattmaten nu. hon har verkat så slö hela dagen :/. vill inte dricka heller. dricker inte vatten (?) så har bara fått i henne grädde med mjölk idag. stämmer det att dom känner "plastsmaken" i vattnet vid plastmatskål??

så har bara fått i henne grädde med mjölk idag. stämmer det att dom känner "plastsmaken" i vattnet vid plastmatskål??

Alla katter tål inte laktos så ge henne helst bara vatten.
Många katter föredrar glasskål, ja. Testa även att ställa ut vattenskålar på lite olika ställen i lägenheten mina katter har sina favoritskålar på balkongbordet och under min säng:angel: Ställ i vilket fall som helst inte vattnet precis brevid maten, då brukar dom dricka som sämst.

Alla katter tål inte laktos så ge henne helst bara vatten.
Många katter föredrar glasskål, ja. Testa även att ställa ut vattenskålar på lite olika ställen i lägenheten mina katter har sina favoritskålar på balkongbordet och under min säng:angel: Ställ i vilket fall som helst inte vattnet precis brevid maten, då brukar dom dricka som sämst.

hon drack inte vattnet :( men ska testa ställa ut vid olika ställen.tack :)

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 166
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 266
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama