Torra vita prickar/skorpor?

josefinefreed

Trådstartare
Om en häst har som små vita "prickar" på halsen, under manen ungefär, vad kan det vara då? :confused::confused:
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva, men dom är kanske 1-2cm i diameter, vita och ser liksom pulvrigt ut på nåt vis, pälsen är alltså borta på de områdena.. Och sen när jag tog där så kändes det lite varmt och fuktigt :eek: Tänkte på ringorm men det ska väl se ut som ringar då? ;o

Tacksam för svar!

Sv: Torra vita prickar/skorpor?

jag tror det ev kan vara eksem... Min har som du beskriver fast inte under manen

Men han kliar sig inte eller något, och han har aldrig haft exem förut :O Här har liksom pälsen åkt bort på fläckar runtom på halsen, och så är dom vita/fuktiga och pulvriga ser det ut som.

Kan det vara exem? :O

Har du kunnat "plocka" bort päls från henne? sitter något mörkt grumsigt längst ner i mankammen? Burenka har haft så, dom smorde på med aloevera gel och då försvann problemen. är troligen ngn form av exem :Å kliade inte på henne på ställena där heller..

Det är inte Bellie. Men nja, tror inte det går att plocka bort päls på honom, inte provat ;o Nej allt hår är borta från de ställena där det är vitt, så de är inget mörkt elr så. Men det kanske är någon form av exem då, får se hur det utvecklas. ;>

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 997
Senast: LenaH
·
Hästvård Bakgrund: Hittade hästen i hagen för en vecka sedan liggandes med feber. Veterinär kom ut och konstaterade en lindrig infektion i...
Svar
12
· Visningar
3 175
Senast: maria_b
·
Hästvård HJÄLP - "Sårskorpor" under pälsen över stor del av kroppen (på kortisonbeh. häst) Jag har sökt för att hitta liknande trådar men hittar...
Svar
13
· Visningar
6 107
Hästvård Hej min varmblodsvallack är tio år och jag har haft honom i fem år. Nu har han helt plötsligt fått något slags eksem mellan frambenen...
Svar
2
· Visningar
1 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar