Torra senor

E

Egot

Vad innebär det att en häst har torra senor? Detta skulle vara förklaringen till upprepade "mysterie-hältor". Jag har aldrig hört uttrycket förr.

Det enda jag vet är att torra ben/senor brukar vara något positivt i normalfallet. Torra ben har ju inga svullnader/gallor och liknande och är ofta ett friskt ben. Motsatsen, om hästen är svampig, är ju däremot inte bra. Då har man ofta en ledutfyllnad, överansträngd sena odyl som man kan misstänka.

Men jag har aldrig hört begreppet torra senor och hälta sammankopplade förr, men det kanske någon annan har?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv