Torr trampdyna

Haukur

Trådstartare
En av mina grabbars ena trampdyna har blivit lite torr, men bara en, en framtass, den stora inte tårna... Han verkar oxå vara lite irriterad på den, kanske inte öm men helt klart besvärad. Han är innekatt och 1½ år om det har nån betydelse..

Vad kan det bero på? Kan jag smörja lite med helosan eller aloeverasalva?

Sv: Torr trampdyna

Haukur skrev:
Kan jag smörja lite med helosan eller aloeverasalva?

Det kan du nog, men mitt tips är försvarets hudsalva, finns på apotek bla. Den har ju ursprungligen utvecklats just som tass-salva för såriga och ömma hundtassar. Den är också garanterad ogiftig - katten kommer ju säkert att slicka. - Den kan ju användas till nödsoppa åt människor, och många använder den till att smörja in torra läppar. (ja gjorde iaf innan Cerat fanns).

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 589
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Behöver tips och kloka råd! Jag och min man ska separera, och vi har två innekatter. Vår tweenie har det ganska tufft i skolan och i...
Svar
9
· Visningar
3 473
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
5 452
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama