Madick

Trådstartare
På sista tiden har Ozzy varit väldigt torr i magen, alltså bajset pulvriseras när det kommer ut! Väldigt mystiskt. Olja hjälper men det är svårt att dosera rätt, blir lätt för mycket så han får segt lösare bajs som verkar knepigt att få ut. Fortfarande V&H på morgonen och torrfoder på kvällen. Dricker han för dåligt och i så fall hur får man skrället att dricka mer?

På sista tiden har Ozzy varit väldigt torr i magen, alltså bajset pulvriseras när det kommer ut! Väldigt mystiskt. Olja hjälper men det är svårt att dosera rätt, blir lätt för mycket så han får segt lösare bajs som verkar knepigt att få ut. Fortfarande V&H på morgonen och torrfoder på kvällen. Dricker han för dåligt och i så fall hur får man skrället att dricka mer?
Det funkar att blanda ut färskfoder med vatten så det blir nästan som soppa. Så har jag fått i min extra vatten.

Jag har läst att en del som ger VoH får problem då det är för lite fibrer. De ger lite extra ris, eller riven morot till maten, några ger fiberhusk i maten också.

Ivan äter mycket blåbär på promenaderna nu, hans bajs blir väldigt mörkt och väldigt hårt av det.

Kan det vara något sånt?

Låter som att det är kalk det beror på, min på voh kan också få så. Blandar in lite av andra hundens bravo då.

@Blueberry känner mig just nu extremt dum som inte kopplat mörkt bajs till blåbär. Har funderat på varför

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 534
Senast: Hazel
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 923
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 574
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka