torr i hårbotten

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare pika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 886
Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pika

Någon som vet vad man kan göra när hårbotten är torr och kliar?
Tjejen kliar så det går hål :crazy: Droppar en sorts olja som jag köpt på apoteket,hjälper en stund men sen börja det igen.

Sv: torr i hårbotten

Ni kanske ska kolla med läkare så att det inte är eksem eller något annat? Det kan ju vara så att hon är alergisk mot oljan... Jag skulle nog kolla med hudläkare först om det är så illa att hon kliar hål.

Sv: torr i hårbotten

Jag kliade mig blodig för några år sedan och hade torr hårbotten. Fick kortisonliniment att smörja in i hårbotten samt fick tvätta håret med apotekets mjällschampoo. Klådan försvann i början på kuren óch har inte kommit åter. kan vara värt att kolla upp med läkare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
520
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 981
Övr. Barn Hjälp. Tonårssonen har en enorm fotsvett som luktar aber kadaver, han märker det dock inte själv och går och sätter sig i soffan osv som... 2
Svar
26
· Visningar
1 994
Senast: tanten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 955
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?