Spirit
Trådstartare
Ringde ATG kliniken igår och berættade om min hæsts symtom & han misstænkte tornutskotten men det brukade inte vara det utan det kunde æven sitta i ryggmuskulaturen. Jag har fått tid på Fredag.
Behøvs det en røntgen så skulle jag skickas vidare till HBG
Frågan ær:
Vad hænder om det nu ær tornutskotten som ær orsaken till att han ær øm i ryggen men ær bættre nær han har rørt på sig en stund?
Vad gør man med en hæst som har fått denna diagnos & hur blir dess arbetskapacitet?
Hur vanligt ær det på just ostartad ridtravare av god ridhæstmodell?
Vad skall jag tænka på vid klinikbesøket, te.x frågor, behandling?
Vad behøver jag ta med mig till kliniken før att underlætta en utredning/undersøkning, te.x utrustning, papper?
Hur ær egentligen chanserna att få en sådan hæst utdømd?
OBS!! Nu har jag inte tænkt att gøra det om jag verkligen kan undvika det!!!!!
Kan man køra en sådan hæst utan att den får kænningar av tornutskotten?
Eller låta en liten & lætt ryttare rida hæsten istællet
Tacksam før svar från en Spirit som VERKLIGEN hoppas att det sitter i musklerna & att min snutt kommer bli frisk igen...
Behøvs det en røntgen så skulle jag skickas vidare till HBG
Frågan ær:
Vad hænder om det nu ær tornutskotten som ær orsaken till att han ær øm i ryggen men ær bættre nær han har rørt på sig en stund?
Vad gør man med en hæst som har fått denna diagnos & hur blir dess arbetskapacitet?
Hur vanligt ær det på just ostartad ridtravare av god ridhæstmodell?
Vad skall jag tænka på vid klinikbesøket, te.x frågor, behandling?
Vad behøver jag ta med mig till kliniken før att underlætta en utredning/undersøkning, te.x utrustning, papper?
Hur ær egentligen chanserna att få en sådan hæst utdømd?
OBS!! Nu har jag inte tænkt att gøra det om jag verkligen kan undvika det!!!!!
Kan man køra en sådan hæst utan att den får kænningar av tornutskotten?
Eller låta en liten & lætt ryttare rida hæsten istællet
Tacksam før svar från en Spirit som VERKLIGEN hoppas att det sitter i musklerna & att min snutt kommer bli frisk igen...