torns terrängbana

Stefffie

Trådstartare
Hallo!
Som gammal torning, och fälttävlansintresserad är jag lite nyfiken på om det finns några bukefalister som tränat/tävlar på Torns RF:s terrängbana samt vad ni tycker om den?
Väldigt nyfiken :)

Sv: torns terrängbana

Var 2 år sedan jag var där och tävlade men har för mig att det var en fin terrängbana. Tror att den då var ganska nybyggd och den innehöll ganska många "titthinder". Nackdelen är ju att den (har jag för mig) hela tiden går på platt åkermark. Jag tycker personligen att det är roligt med lite kuperad terräng med upp och nerför backar. :)

Stefffie skrev:
Hallo!
Som gammal torning, och fälttävlansintresserad är jag lite nyfiken på om det finns några bukefalister som tränat/tävlar på Torns RF:s terrängbana samt vad ni tycker om den?

Ganska ok. Var där i förra året med både b-ponny och häst. Banan hade stora hinder (några för stora!) för b-ponny. Ganska mycket målat för att vara terräng. Häst helt ok. Kändes "trångt" och svängigt (mellan el-trådarna). Banan känns konstruerad i hagen :angel: Ganska platt och trist.
(Jag pratade med ansvariga + förbunder om just vattnet. De vet att man inte ska ha denna typ av hinder med men man ansåg sej i klubben inte ha råd bygga om. Fast det tyckte förbundet var märkligt.)

Vattenhindret är inte ok för debutant. Antingen en konstig sväng eller nerhopp som inte ska vara med i deb. Ganska högt nerhopp för b-ponny dessutom.

Parkering på en åker där hälften fastnade :angel:
Bra framridning, hoppbana, dressyr, mat osv :d

Har de byggt terrängbana vid Torns? undrar jag som inte vart i Lund sedan jag vet inte när :crazy:

Stefffie skrev:
Hallo!

Jag brukar åka dit och träna med mina hästar. Jag tycker det är en helt ok bana. Kanske lite för platt och trixig. Tävlingarna där brukar fungera ok och som sagt så brukar jag åka och träna på den. Helt ok hinder även om vattnet kunde vara bättre. Jobbig väg ner på en orutinerad häst som är tittig på vatten. Annars skulle det vara roligt med en enkel grav och inte bara den med bommen över, just för hästar man ska hoppa in på typhinder.

Vi ska nog dit och hoppa ett gäng om två veckor. Jag ska då hjälpa till och träna något ekipage. Ska bli kul. :)

Tack allihopa :D
Var kul o höra era åsikter, och jag måste säga att ni bekräftar vad jag misstänkt. Banan är ju lite speciell, då där inte finns så mycket mark som vore önskvärt, och allt är väldigt platt, o konstlat.
Jag tycker dock ändå det är kul att de byggt en bana, alltid bra för tränings skull om inte annat. :)

Deras "gammla" bana låg i björnstorp några mil från luid. Den banan gick i skogen och på fält

Håller med! B-ponny debutanten var för svår 2004. Åtta ekipage av elva blev uteslutna i terrängen och en vurpade i nedhoppet till vattenhindret. Torns är känt som en trixig och tittig bana, i övrigt trevliga tävlingar!

Björnstorp har jag ridit mängder av gånger :) men har de en bana vid Torns nuförtiden :confused: :p

Japp tyvärr har dem de nu... jätte tråkigt för presic som alla andra skrivit går den i en helt plan gräs hage in och ut geneom stacket öppningar....

Oh my, det kan jag förstå att det är en tråkig bana, :crazy: kommer mycket väl ihåg vilken tråkig omgivning det är runt ridskolan. Trist, Björnstorp som var så fint :)

Har varit i björnstor med en kompis när hon tränade. Den är rättså övervuxen tycker jag synd.:crazy:

Jodå, på Torns har man både tränat och tävlat, tom Hunting.
Tyvärr är det en av de tråkigaste banorna jag varit på där man mest rider runt i en hage, fast hindrena är rätt kul.
Ett tag hade man en båge man skulle ta sig igenom och min travare fick till ett helikopter-språng rakt igenom :angel:

Dessutom har banan krympt pga. husbyggen och snart är det väl inget kvar :(

Jo Torns har jag oxå ridit på. Men deras gamla låter som den ligger farlig nära vårt planerade husbygge :D Därav undran om exakt plats på den gamla banan :p

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Lady_S
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 324
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar