Tornéspelare i Småland?

gadriel

Trådstartare
Finns det några här? Verkar som alal bor i skåne elelr stockholm ju :cry:

Finsn det ngn som håller till i småland eller som känner till ngn klubb som håller till här?
Hörde rykte om att det skule finans i Gnosjö men har inte hört ngt mer om det sen så jag vet inte om det är sant.

Är jättesugen på att prova. Finns det någon bok elelr häfte eller bra hemsida som beskriver hur man kommer igång å så?

Sv: Tornéspelare i Småland?

Säger som i en föregående tråd - kolla på www.riddare.nu och läs där vilka sällskap som är aktiva. När du väl kommer i kontakt med ett så kan de besvara alla frågor du har, och hjälpa dig och hästen att komma igång.

Gisburne skrev:
Säger som i en föregående tråd - kolla på www.riddare.nu och läs där vilka sällskap som är aktiva. När du väl kommer i kontakt med ett så kan de besvara alla frågor du har, och hjälpa dig och hästen att komma igång.

Jag har kolla tdär men hittade ingen i småland, iaf inte vad jag kunde se. Just därför jag frågar här... :)

Det skulle vara om det fanns nån liten nystartad förening där - annars täcker riddare.nu upp de som är anslutna till srs (vilket innebär de flesta)

Scorpan skrev:
Det skulle vara om det fanns nån liten nystartad förening där - annars täcker riddare.nu upp de som är anslutna till srs (vilket innebär de flesta)

oki..synd. Hade varit väldigt roligt att prova. Känns som man behöver någon man kan få lite hjälp av. Att bara maila frågor till folk kan ju ge en hjälp på vägen men det känsn som det behövs ltie mer. Dessutom roligare att vara några stycken.

Tycker det skulel vara skitläckert att dundra fram på min nordsvenska dam (fast hon rä bara bebis än men jag lär skaffa en vuxen snart också så).

Scorpan skrev:
hmm - man kanske skulle bli tornerspelskonsult ;)

Låter som en utmärkt idé! :banana:

Du kan få blir min personliga rådgivare också om du vill :angel:

Fick precis en idé....du har hållt på länge med sånt här eller? Jag PM:a dej sen måste kila nu...

var med och startade upp Celeres Nordica 1989. Red mitt första tornerspel för snart 14 år sedan ;) Vet inte om jag är så pedagogisk men jag kan iaf försöka komma med bra tips. Problemet är väl utrustning och vapen. Kanske skulle involvera sambon också ;)

Scorpan skrev:
var med och startade upp Celeres Nordica 1989. Red mitt första tornerspel för snart 14 år sedan ;) Vet inte om jag är så pedagogisk men jag kan iaf försöka komma med bra tips. Problemet är väl utrustning och vapen. Kanske skulle involvera sambon också ;)

du har säkert många bra tips...lär fråga dej en hel del sen :angel:

Bor i småland säger du?
Var exakt?

Jag gör nämligen också det och har halvhjärtat försökt leta reda på en förening av något slag
Man kanske skulle kunna starta något?

pannkakssmet skrev:
Bor i småland säger du?
Var exakt?

Jag gör nämligen också det och har halvhjärtat försökt leta reda på en förening av något slag
Man kanske skulle kunna starta något?

Utanför rydaholm (mellan värnamo och alvesta).

Det hade varit jättekul om man kunde få ihop några stycken.
Jag har ju ingen ridbar häst just nu men till hösten är det meningen jag ska ha hittat en. Jag flyttar nämligen inte ner till småland förrän till sommaren eftersom jag pluggar nu.

Det där med konsult är inte helt tokigt... Tänk om man skulle starta ett bemanningsföretag med riddare - konsulter inom medeltida stridskonst - och hyra ut till kunder runt om i landet...? Söka folk i Platsbanken som andra bemanningsföretag gör, och sedan utbilda dem och stationera ut dem hos kunderna... Why not?! :D

Eller skapa en fristående gren - Knight Consulting HB... *ROTFLOL*

gadriel skrev:
Utanför rydaholm (mellan värnamo och alvesta).

Det hade varit jättekul om man kunde få ihop några stycken.
Jag har ju ingen ridbar häst just nu men till hösten är det meningen jag ska ha hittat en. Jag flyttar nämligen inte ner till småland förrän till sommaren eftersom jag pluggar nu.

Hmmm.. det är en bit bort... Bor själv vid Oakarshamn ungefär...
Jag har heller ingen ridbar häst just nu men en treåring som snart ska ridas in... Man kanske kan låna en??

Det vore jättekul att smala ihop några men man borde kanske ta kontakt med någon van först för att få några tips...
En "tornerspelskonsult" kanske! :D

Ojdå..ja det är ju en bit till dej :crazy:
Jo, dyker de upp fler intresserade så gärna för mej. :)

eh...kan nog vara en bra idé om vi int eska bryta alal ben i kroppen ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka