Tornesch, betäcknings kostnad?

Lyxzen

Trådstartare
Hej!

Jag ska köpta ett sto och har då planer på att betäcka henne nästa sommar. Min plan är att ta Tornesch men jag har lite funderingar.

Är det någon som har betäckt med honom och vet ungefär vad det kostar? Självklart är det svårt att svara då det kan tillkomma extra veterinärkostander. Men om vi nu säger att allt går som det ska, vad brukar det ligga på då?

Jag måste spara ihop till avgifterna och funderar bara på hur pass tidigt jag ska börja spara.

Sv: Tornesch, betäcknings kostnad?

I år kostade han i språngavgift 2500+moms och 12500+ moms efter 90 dagar. Sen tillkommer transportskick, stationsavgift mm.. Sen beror det ju på om stoet tar sig på första semineringen

Sv: Tornesch, betäcknings kostnad?

I år var Tornesch stationerad i Holland , han var bara i avel 2/5 - 10/7.
Ska han tävlas i OS nästa år lär han inte vara mycket i avel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 952
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 496
Senast: Ava22
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka